Update Microsoft - Verkoopfacturen opnieuw versturen via andere mailinstellingen

Gewijzigd op Do, 3 Okt om 9:36 AM

De mailserver van Microsoft is sinds 16 september 2024 gestopt met het ondersteunen van de mailinstellingen en met het versturen van de verkoopfacturen. Vanaf nu is het niet meer mogelijk om verkoopfacturen vanuit Yuki te versturen vanuit jouw Microsoft mailadres via je eigen SMTP-server. Microsoft heeft een onverwachte algemene wijziging doorgevoerd waardoor dit niet langer wordt ondersteund.


In je domein lijkt het alsof de verkoopfacturen verstuurd zijn. Echter zijn deze niet aangekomen bij de desbetreffende klant. Het is dus erg belangrijk om je mailinstellingen aan te passen en de verkoopfacturen vanaf 16 september 2024 opnieuw te versturen. Dit lichten we hieronder toe.


Mailinstellingen aanpassen


Open de instellingen van je domein door in de navigatiebalk te klikken op het icoon Instellingen en vervolgens in het nu geopende scherm op Verkoopinstellingen.


Het volgende scherm wordt geopend waar je kan klikken op E-mail verzendopties om je mailinstellingen aan te passen . 




Verander de verstuurmethode van “Verstuur je e-mails via je eigen SMTP server” naar “Verstuur je e-mails via de Yuki server”. Je e-mails en dus ook verkoopfacturen zullen nu standaard worden verstuurd via de virtuele Yuki server. Deze ondersteunt namelijk wel nog steeds de Microsoft mailservers.



Om te voorkomen dat de verstuurde e-mails toch in een ‘spam’ box terecht komen bij de ontvanger of door de ontvanger niet worden geaccepteerd adviseert Yuki om contact op te nemen met de hosting provider van je domein (website) of je ICT-beheerder met het verzoek om de juiste DNS records op de eigen mailserver te laten instellen.


Je vindt de juiste DNS records voor jouw e-mailadres door te klikken op het zwarte pijltje.



Wanneer je e-mailprovider Yuki om beveiligingsredenen niet toestaat om namens hen e-mail te versturen zal Yuki het volgende e-mailadres gebruiken: mail@yukiworks.nl. Als de klant de e-mail eventueel beantwoord zal deze echter op het eigen e-mailadres van de e-mailprovider worden ontvangen.


LET OP!

Bij je verkoopinstellingen wordt het bolletje groen (status van e-mailconfiguratie) nadat je de correcte DNS records (mailserver van Yuki) hebt laten instellen door de hosting provider van je domein.


Verkoopfacturen opnieuw verzenden


Na het aanpassen van de mailinstellingen zullen de nieuwe aangemaakte verkoopfacturen wel aankomen bij de klanten. De verkoopfacturen vanaf 16/09/2024 zal je opnieuw moeten versturen.


Open de verkoop omgeving van je domein door in de navigatiebalk te klikken op het icoon Verkoop en klik vervolgens op Facturen.



Beweeg met je muis boven de regel van de desbetreffende factuur, klik op de knop met de drie puntjes en selecteer vervolgens Verzenden via mail. 



In het volgende scherm de verkoopfacturen opnieuw verzenden door te klikken op de knop Versturen.



Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren