Bij het inloggen zal ieder backoffice medewerker onderstaande scherm zien - het backoffice portaal. Afhankelijk van de rol dat deze medewerker heeft, zal het portaal er anders uitzien. Zo zal een portaalbeheerder alle mogelijkheden zien op het portaal terwijl een portaal backoffice een beperktere versie zal hebben.
Onderstaand startscherm geeft je voortdurend informatie over de status van je workflow, de laatste vragen of antwoorden van je klanten en jouw persoonlijke productiviteit.
Voor alle medewerkers van een kantoor is het startscherm tevens hun persoonlijke dashboard in het Yuki portaal. Het dashboard past zich aan je rol aan en geeft je voortdurend informatie over de status van je workflow, de laatste vragen of antwoorden van je klanten en over je persoonlijke productiviteit en kwaliteit.
Je Dashboard bestaat uit de volgende secties:
- Navigator
- Persoonlijke kengetallen
- Domeinen in opstartfase
- Recente vragen en antwoorden
- Kwaliteitsmonitor
Navigator
Het bovenste deel van de startscherm is de navigator. Deze blijft voortdurend in beeld zolang je in het backoffice portaal zit. Van links naar rechts zie je:
- Wissel portaal
- Link naar je Accountant profiel
- Portalen: wisselen naar een ander (sub)portaal waartoe je als gebruiker toegang hebt.
- Link naar je Accountant profiel
- Start: brengt je weer terug naar dit scherm.
- Workflow: overzicht van alle taken, vragen, de workflow, btw-aangiften, steekproeven en kwaliteit.
- Beheer: overzicht van alle domeinen, administraties en gebruikers.
- Monitor: waarmee je direct toegang hebt tot de Backoffice monitor en de Kwaliteitsmonitor.
- Instellingen: instellingen die gelden voor het gehele portaal.
- Gebruikersknop: link naar je persoonlijke profiel en link om uit te loggen (gebeurt ook als je de browser afsluit).
Persoonlijke kengetallen
LET OP!
Ben je een gebruiker met de rol 'Portaalbeheerder' dan hebben de getallen betrekking op het hele kantoor.
Heb je als gebruiker een 'Portaal backoffice' rol dan hebben de getallen betrekking op je eigen workflow en historie.
Op je dashboard vind je de volgende kengetallen:
- Workflow: het aantal actuele, achterstallige, op schema en aankomende transacties in domeinen waar je verantwoordelijk voor bent.
- Vragen: het aantal openstaande vragen die aan je zijn toegewezen.
- Taken: het aantal openstaande taken die aan je zijn toegewezen.
- Btw-aangiften: het aantal btw-aangiften waarvoor je verantwoordelijk bent.
- Controles: het aantal uit te voeren maandelijkse controles op basis van de kwaliteitsmonitor.
- Steekproeven: het aantal te controleren steekproeven (dit is enkel zichtbaar als je kantoor een steekproefcontrole heeft geactiveerd).
- Productiviteit: het aantal transacties dat je in de huidige maand hebt verwerkt.
- Foutief verwerkt: het aantal fouten uit de steekproefcontrole over de laatste 30 dagen (dit is enkel zichtbaar als je kantoor een steekproefcontrole heeft geactiveerd).
- Tevredenheid: de gemiddelde tevredenheid in de domeinen waarvoor je verantwoordelijk bent.
Domeinen in opstartfase
Hier wordt het aantal domeinen getoond dat langer dan 7 maanden de status 'Opstart' heeft. Om de details van alle domeinen te bekijken, klik je op de tegel, Het volgende scherm wordt getoond:
Het wijzigen van de status kan je doen in de domeininstellingen.
Recente vragen en antwoorden
Dit overzicht geeft je een lijst van de 20 meest recente vragen of reacties, voor zover die aan jou in persoon zijn toegewezen. Door op de vraag te klikken wordt het desbetreffende domein geopend en kun je de vraag of antwoord direct lezen en beantwoorden of afhandelen.
Kwaliteitsmonitor
De volgende gegevens worden hier getoond:
- Deze maand: gemiddelde cijfer van de scores van de kwaliteitsmonitor.
- Slechte cijfers: het percentage slechte cijfers (scores). Een cijfer is slecht wanneer de score 5,9 of lager is.
- Verschil met vorige maand: verschil met vorige maand in punten tussen de huidige gemiddelde score en de gemiddelde score zoals gemeten op de laatste dag van de vorige maand.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren