Met Silverfin wordt het toelichten en analyseren van cijfers kinderspel. De overzichtelijke workflow zorgt ervoor dat afsluitingen en werkdossiers uniform worden afgewerkt. Door de realtime link met Yuki zal je steeds het overzicht behouden en foutloze werkdossiers kunnen opmaken.
- Hoe werkt de synchronisatie tussen Yuki en Silverfin?
- Hoe activeer je de koppeling?
- Tips & tricks
- Kostprijs
- Handige links
Hoe werkt de synchronisatie tussen Yuki en Silverfin?
Tussen Silverfin en Yuki zijn er 2 soorten van synchronisaties mogelijk om gegevens uit Yuki op te halen:
- Synchronisatie van financiële transacties
- Synchronisatie van financiële transacties én alle achterliggende documenten.
Silverfin zal automatisch elke nacht een synchronisatie laten lopen zodat jij als accountant elke dag met de meest recente cijfers kan werken in hun software. Elke keer er een synchronisatie (manuele klik) plaatsvindt om de nieuwste data uit Yuki te laten doorstromen naar Silverfin zal dit enkele API-calls kosten, ongeacht of er saldi gewijzigd zijn op de grootboekrekeningen.
Heb je ook een synchronisatie voor documenten ingesteld dan zal er per document dat in het verleden nog niet gesynchroniseerd werd, ook 1 API call in rekening worden gebracht.
Yuki laat 1.000 API calls per dag toe per domein. Zijn er voor een eerste synchronisatie tussen Yuki en Silverfin bijvoorbeeld 3.000 API calls nodig dan zal dit 3 dagen duren. De synchronisatie zal eerst alle documenten ophalen en vervolgens alle financiële transacties. Op dag 4 zullen de cijfers in Silverfin dus pas volledig overeenstemmen met deze in Yuki.
Tip: Sync je een domein voor een allereerste keer mét documenten, doe dit dan niet voor de eerste keer op de dag dat je een afsluit wil beginnen. Doe dit dan bijvoorbeeld één week op voorhand afhankelijk van het aantal documenten dat er gesynchroniseerd dienen te worden.
Moet je per uitzondering meer dan 1.000 calls op een dag maken dan kan je in Yuki calls bijkopen: voor € 10/maand kan je tot 5.000 calls per dag maken door de functionaliteit Yuki Webservice te activeren. Voor € 100/maand kan je tot 10.000 calls per dag maken met de functionaliteit Yuki Webservice Uitgebreid. Deze extra calls kan je activeren via de Accountant features aan de backoffice zijde. De extra webservice calls zijn binnen enkele uren beschikbaar.
LET OP! Het aantal toegelaten calls per dag heeft betrekking op alle gelegde koppelingen voor een domein. Indien het Yuki domein ook gekoppeld is met andere software bijvoorbeeld voor de synchronisatie van verkoopfacturen of kastransacties (bv. Teamleader, Lightspeed, Shopify ...) dan zullen deze ook meetellen.
Hoe activeer je de koppeling?
Er zijn twee optie:
- De meest voorkomende situatie: je synchroniseert al je domeinen op Yuki met Silverfin. Hiervoor dien je een API sleutel aan te maken op portaalniveau welke je dient in te geven in Silverfin. Klik op de links in de vorige zin om te zien hoe je dit in orde brengt. Je kiest bij het aanmaken van een sleutel in Yuki voor “Alle webservices”.
- De uitzonderlijke situatie: je synchroniseert domeinen individueel met Silverfin. Dit is véél arbeidsintensiever en dus tijdrovend. Mocht dit toch nodig zijn in een specifieke situatie dan moet je een API sleutel op domeinniveau aanmaken. Deze API sleutel dien je opnieuw in te geven in Silverfin. Klik op de links in de vorige twee zinnen om te zien hoe je dit in orde brengt.
Tips & tricks
- Synchroniseer een Yuki administratie tijdig met Silverfin! Het is namelijk zo, zie ook “Hoe werkt de synchronisatie tussen Yuki en Silverfin?", dat er een maximum van 1.000 calls/dag gemaakt kan worden voor een Yuki domein. Synchroniseer je pas op de dag dat je aan een afsluit wil beginnen dan kan het zijn dat je te weinig calls ter beschikking hebt om effectief van start te kunnen gaan met je afsluit. Je kan dan volgende melding krijgen in Silverfin: “Daily limit exceeded”.
Je gaat in dat geval calls moeten bijkopen voor een minimum van €10/maand om meteen verder te kunnen gaan met je werk. Dit kan je eenvoudig voorkomen door z.s.m. een Yuki administratie automatisch te laten synchroniseren zodat deze tijdig rond is om te kunnen verder werken.
- Heb je een administratie gekoppeld met Silverfin, maar krijg je een foutmelding dat de administratie niet gekoppeld kan worden (server side error of ‘Deze administratie heeft geen actieve database’) , probeer de koppeling dan opnieuw te leggen. Mogelijks is het dossier in Silverfin gekoppeld aan een gedeactiveerde administratie in Yuki.
Om de koppeling opnieuw te leggen, ga je naar het dossier in Silverfin en ga naar Data Synchronisatie. Klik op 'Bewerken' en selecteer ‘Synchronisatie terug volledig opzetten’. Vervolgens geef je de naam van de Yuki administratie in.
Lukt de koppeling nog steeds niet? Neem dan contact op met [email protected] en geef daarbij de foutmelding, administratie ID die gekoppeld is en domeinnaam mee voor verder onderzoek.
- Als de resultaatsverwerking na een automatische synchronisatie niet in Silverfin verschijnt, ga dan in de Yuki administratie even naar “Omzet en kosten” en de “Bezittingen en schulden”. Op deze manier refresh je de rapporten en zullen ze bij de volgende synchronisatie ook de resultaatsverwerking meenemen.
Kostprijs
Vanuit Yuki kost de koppeling niets zolang je maximum 1.000 calls/dag maakt. Moet je per uitzondering meer dan 1.000 calls/dag maken dan kan je in Yuki calls bijkopen: voor € 10/maand kan je tot 5.000 calls/dag maken door de functionaliteit Yuki Webservice te activeren. Voor € 100/maand kan je tot 10.000 calls/dag maken met de functionaliteit Yuki Webservice Uitgebreid. Deze extra calls kan je activeren via de Accountant features aan de backoffice zije.
Webservice calls per domein | Over periode | Kosten per maand |
Tot 1.000 calls | Per dag | Gratis |
1.001 tot 5.000 calls | Per dag | € 10,- |
5.001 tot 10.000 calls | Per dag | € 100,- |
Vergeet natuurlijk ook niet dat Silverfin zelf een kostprijs heeft. Neem contact op met Silverfin voor meer info hieromtrent.
Handige links
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren