Je boekhouding in Yuki wordt opgebouwd aan de hand van de documenten en banktransacties die je aanlevert. In dit artikel wordt beschreven hoe je dit zo efficiënt mogelijk kunt doen.


Eerst documenten dan banktransacties

Voor een optimale verwerking door Yuki is het aan te raden dat je eerst de facturen aanlevert voordat je de banktransacties aanlevert.


Aanleveren per administratie

Als er meer dan één administratie in je domein wordt gevoerd, moet je de documenten per administratie aanleveren. Het is tevens aan te bevelen om alles gesorteerd per type document aan te leveren. Dus eerst bijvoorbeeld alle verkoopfacturen en daarna alle aankoopfacturen.


Uploaden

Uploaden is het opladen van bestanden van je computer (harde schijf) in jouw domein. De centrale plaats om op te laden is de Yuki Postbus bol.


Via gedeelde Dropbox of Google Drive folder synchroniseren

Een alternatieve aanlevermethode is het aanleveren via Dropbox en/of Drive. Beide zijn (in de basis) gratis opslagmedia in de cloud. Als je al Dropbox of Drive hebt, kan je in jouw Dropbox of Drive account een map aanmaken die je vervolgens deelt met 'dropbox@yuki.be' of voor Drive met 'support@yukisoftware.be'.


Van zodra de gedeelde folder door Yuki is geaccepteerd, zullen we onder de aangemaakte folder allerlei submappen creëren die de indeling van je digitale archief volgen (enkel Dropbox). Als je vervolgens documenten in de folder(s) plaatst zal Yuki deze ophalen en importeren in de juiste map.


Meer informatie over het delen van deze mappen en de werking kan je terugvinden in  het artikel Dropbox en Google Drive.


Documenten naar administratie mailen

Je kan ook documenten mailen (of laten mailen). Je domein heeft een eigen email-adres: domeinnaam@yukiworks.be. Heb je leveranciers die hun facturen elektronisch doorsturen, dan kan je er ook voor kiezen om ze rechtstreeks naar dit e-mailadres te laten sturen. 


Via de Yuki Assistant app 

Met de Yuki Assistant app kan je documenten (o.a. bonnetjes en facturen) direct aanleveren en laten verwerken in je administratie.

Voor een uitgebreide beschrijving zie artikel Documenten aanleveren via de Yuki Assistant.


Scannen

Het is mogelijk om documenten aan te leveren met behulp van de Yuki ScanWizard. De ScanWizard zorgt ervoor dat de scanner optimaal is ingesteld en verstuurt de bestanden direct naar je domein, zonder tussenstap. Helaas kunnen niet alle scanners via onze ScanWizard aangestuurd worden. Wordt je scanner niet ondersteund, dan kan je de documenten eerst scannen naar je computer om ze vervolgens op te laden.

Google Chrome (browser) ondersteunt de ScanWizard niet, wil je deze toch in Chrome gebruiken dan is het nodig om de extensie ClickOnce for Google Chrome te installeren via deze link. 


Je mag de documenten in JPG- en PDF-formaat aanleveren. Let er bij PDF wel op dat je er zelf voor moet zorgen dat je maar één factuur per PDF aanlevert. Een factuur die uit meer dan één blad bestaat, moet je in één keer scannen. Yuki kan achteraf geen PDF-bestanden opsplitsen.