Lucy voor accountants - Klant aanmaken

Gewijzigd op Ma, 9 Sep om 1:27 PM

Elke gebruiker die toegang heeft tot de Lucy omgeving kan klanten toevoegen door te klikken op de knop "+ Nieuwe klant".


Het volgende scherm wordt geopend waarbij je alle gegevens van de klant kan toevoegen. Je kan zoeken op naam of btw-nummer. Dit is gelinkt aan KBO. Bij het selecteren van een klant zal Lucy alle overige velden invullen met de informatie die uit het KBO wordt gehaald. 



Door te klikken op de 'Volgende' rechts onderaan kom je in het volgende scherm terecht waar je de mogelijkheid hebt om de gegevens van de klant in te vullen. Hiermee heeft de klant nog niet meteen toegang maar is deze wel gelinkt aan het dossier. 



De volgende stap toont een samenvatting waarbij je de optie krijgt om de klant aan te maken.  




Eenmaal een klant aangemaakt is dan krijgt deze in het overzicht de status 'Aangemaakt'. Via het volgende scherm krijg je de mogelijkheid om volgende zaken in orde te brengen:

  • Koppeling leggen met boekhoudpakket via Integraties - zodat de documenten verstuurd kunnen worden naar de boekhoudsoftware. Het is mogelijk om met één boekhoudpakket te koppelen. 

Hier kan je het e-mailadres van het boekhoudpakket instellen en inschakelen om de documenten in UBL te versturen indien beschikbaar. 



Indien jouw Lucy omgeving via API gekoppeld is aan jouw boekhoudpakket dan kan je het dossier selecteren waarmee gekoppeld moet worden. 


  • Je kan de klant uit te nodigen om toegang te verlenen en vanuit dit overzicht kan je Peppol via Lucy aanvinken voor het ontvangen en/of verzenden van facturen.




Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren