Met Lucy Business heb je de mogelijkheid om facturen op te maken. Ter voorbereiding kan je de volgende stappen volgen die hieronder worden toegelicht.
Eenmaal alles ingesteld staat kan je overgaan naar het maken van facturen. Meer informatie hierover kan je op deze pagina terugvinden: Verkoopfactuur maken in Lucy.
Instellingen definiëren
Bij de instellingen kan je het logo opladen en IBAN toevoegen. Andere aanvullende informatie, de factuurnummering, de algemene voorwaarden en e-mailsjabloon kan je hier ook instellen.
Je kan automatische herinneringen naar je klanten versturen door deze optie in te schakelen;
Klanten toevoegen
Er zijn twee manieren om klanten toe te voegen: je kan ze manueel aanmaken of importeren met een CSV bestand.
Dit kan door deze te importeren met een standaard CSV formaat. Klik hiervoor op 'Voorbeeldsjabloon'.
Door te klikken op de optie 'Nieuwe klant aanmaken' opent onderstaande scherm waar je manueel klanten kan toevoegen door te zoeken op naam of btw-nummer en Lucy vult dan de overige velden automatisch in. Je kan hierbij kiezen voor 'Bedrijf' of 'Particulier'.
Verkoopartikelen toevoegen
Er zijn twee manieren om verkoopartikelen toe te voegen: je kan ze manueel aanmaken of importeren met een CSV bestand. Het voorbeeldsjabloon kan je terugvinden door te klikken op 'Importeer artikelen'.
Bij het maken van een nieuw artikel kan je de naam, de prijs, het btw-percentage een optionele beschrijving en het standaard aantal toevoegen.
Je hebt steeds de mogelijkheid om het artikel aan te passen door in het overzicht door te klikken op het artikel. Door een artikel of meerdere artikelen te selecteren krijg je de optie om deze te verwijderen.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren