Voor een volledige administratie controleert Yuki of alle facturen en bonnetjes aanwezig zijn. Dit wordt gedaan op basis van de openstaande betalingen. Alle betalingen waar geen factuur bij gevonden kon worden, worden op een lijst geplaatst - volledigheid aankopen en verkopen. Deze lijst is voor de ondernemer terug te vinden in de Yuki Postbus .
Het is raadzaam voor de ondernemer om deze regelmatig te bekijken en actie te ondernemen om de administratie zo compleet mogelijk te maken. Vanuit de lijst kan de ondernemer verschillende acties meegeven.
Alle betalingen waar geen factuur of bon bij gevonden is worden als groene lijn weergegeven. Als achtergrond informatie worden de facturen en bonnen in grijs getoond.
Rapport
Het rapport zal voor de ondernemer in de Yuki Postbus van het domein verschijnen. Dit overzicht is zowel langs de ondernemerszijde als de Backoffice zijde (accountant) te raadplegen, echter verschillen de mogelijkheden van uit te voeren acties.
Hierin worden de volgende zaken weergegeven:
- Openstaande betalingen waarbij geen factuur is gevonden (gegroepeerd per leverancier) met het totaal saldo
- Acties om per betaling aan te geven wat er met deze betaling moet gebeuren.
Acties voor de Ondernemer
De ondernemer kan vanuit de lijst verschillende opties meegeven voor de betaling om de administratie te vervolledigen. Hiervoor kan geklikt worden op het potloodje, waarna de volgende keuzemogelijkheden worden getoond:
- Als de ondernemer de factuur nog heeft, kan hij/zij klikken op Ik ga de factuur/bon binnenkort nog aanleveren.
- De factuur (of het bonnetje) is niet meer in het bezit van de ondernemer, dan klikt hij/zij op de tweede regel. Er verschijnt één van de volgende mogelijkheden:
- er wordt een scherm getoond waarin de juiste grootboekrekening, relatie en btw-code kunnen worden geselecteerd. Dit kan enkel gedaan worden door een ondernemer met de rol financiële administratie of externe accountant. We raden aan dat dit in overleg met de accountant word gedaan!
- Indien de ondernemer het niet weet, klikt hij/zij op "Ik weet het niet of heb een opmerking". Er verschijnt nu een scherm waarin eventueel nog extra informatie geven kan worden over de betaling.
- Het betreft een privé uitgave (enkel bij uitgaande betalingen).
- Indien geen van bovenstaande gebruikt kan worden of er een toelichting gegeven moet worden, kan de ondernemer de laatste optie kiezen.
Van zodra een mogelijke actie gekozen is, wordt de regel lichtgrijs. Achter elke betaling waarvan men de factuur nog moet aanleveren, staat nu onderstaat icoontje.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren