Contract wijzigen en/of beëindigen

Gewijzigd op Wed, 13 Jul 2022 om 04:51 PM


Alle gegevens van een contract zoals de contractgegevens, factuurinformatie en factuurregels kunnen indien nodig altijd worden gewijzigd. Eenmaal een eerste factuur gegenereerd werd is het niet meer mogelijk om de relatie en/of frequentie te wijzigen. 


Na het bewaren van de wijzigingen zal de eerstvolgende periodieke factuur volgens de op dat moment ingevoerde instellingen van het contract weer door Yuki worden klaargezet.


Open Verkoop in de navigatiebalk, klik op Contracten selecteer vervolgens in het nu geopende scherm in het dropdownmenu het overzicht Actieve contracten.


Het volgende scherm wordt geopend:



Klik in het overzicht op het onderwerp van het actieve contract dat je wilt wijzigen en vervolgens in het nu geopende scherm op de knop met de drie puntjes


Het volgende scherm wordt geopend:



Klik op de optie Bewerken en wijzig de desbetreffende gegevens in het nu geopende scherm.  HIer heb je de mogelijkheid om het contract te wijzigen door bijvoorbeeld de factuurinformatie aan te passen. 



Ook kan je vanuit dit scherm het contract beëindigen door onder Contractgegevens een Einddatum in te vullen. De nieuwe einddatum van het contract wordt direct getoond in het overzicht van de actieve contracten en op de tijdlijn van het desbetreffende contract.



Het beëindigde contract verdwijnt uit het overzicht van de actieve contracten zodra de einddatum van het contract is gepasseerd. Je vindt het contract dan terug in het overzicht 'Inactieve contracten'. Ook zal de tijdlijn in een beëindigd contract niet meer getoond worden zodra de einddatum van het contract is bereikt.



Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen

Feedback verzonden

We waarderen uw moeite en we gaan proberen om het artikel te verbeteren