Een administratie kan alleen worden verwijderd uit een domein wanneer er geen gegevens (transacties of documenten) zijn verwerkt in de administratie. Een gebruiker met een Backoffice rol in het domein of de rol Directie, Financiële administratie of Externe accountant kunnen een administratie uit een domein verwijderen.
Klik linksboven in het Yuki scherm in het domein op het bedrijfslogo of de naam van het domein en vervolgens op Mijn domein.
Door te klikken op de naam van de administratie, kom je in het bedrijfsprofiel terecht waar je de mogelijkheid zal hebben om deze te verwijderen door te klikken op het vuilnisbakje. Dit zal enkel zichtbaar zijn bij een administratie die niet als Standaardadministratie staat ingesteld.
Wanneer er echter reeds gegevens aanwezig zijn in de administratie verschijnt er een foutmelding in het scherm:
De eigenaar van een domein kan het contract van een administratie opzeggen. Nadat de looptijd van het contract is verstreken, verandert Yuki de status van de opgezegde administratie automatisch naar 'Inactief'. Een inactieve administratie blijft zichtbaar in het overzicht van alle administraties in het domein. Wanneer de andere administraties in het domein wel actief blijven dan kunnen de gegevens in de inactieve administratie nog worden bekeken. Het is echter niet meer mogelijk om gegevens in de inactieve administratie te wijzigen.
Meer informatie kan je op volgende pagina terugvinden:
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren