Op het moment dat een aan - of verkoopfactuur niet 100% wordt herkend door de IDR (Intelligent Document Recognition) van Yuki bestaat de mogelijk om gebruik te maken van de dienst Maximale herkenning (geleverd door Lyanthe, een Visma-bedrijf). Met deze service worden ontbrekende velden bij de documentherkenning aangevuld. Met de juist ingestelde standaardwaarden kan dit voor complete en gevalideerde boekingsvoorstellen zorgen en dus een verhoogde automatisering bewerkstelligen.
Indien één of meer van onderstaande velden van een factuur niet wordt herkend door Yuki zal dit een trigger zijn om het document door te sturen naar Maximale herkenning:
- Relatie
- Documentdatum / Factuurdatum
- Referentie / Factuurdatum
- Bedrag
- Btw-bedrag
Om de service te activeren, zal je Customer Success Professional de service voor je kantoor inschakelen. Eenmaal dat gedaan werd dan kan Maximale herkenning geactiveerd worden voor een portaal en alle subportalen in dat portaal. Dit kan enkel gedaan worden door een gebruiker met de rol 'Portaalbeheerder'. De Voorwaarden Maximale Herkenning worden aan het einde van de activering naar het opgegeven e-mailadres toegestuurd.
In het portaal heeft de portaalbeheerder volgende mogelijkheden:
- Maximale herkenning voor het portaal en subportalen activeren
- Maximale herkenning activeren of deactiveren voor één of meer domeinen
- Maximale herkenning deactiveren voor het portaal en subportalen
Klik hiervoor in het portaal rechtsboven in je scherm op het icoon Instellingen en vervolgens op Maximale herkenning.
Maximale herkenning activeren voor portaal en subportalen
Klik op de knop Activeer Maximale herkenning om dit voor het hele portaal en de subportalen te activeren.
Vul het e-mailadres in van de eigenaar van het portaal om hem of haar op de hoogte te stellen van het feit dat Maximale herkenning voor alle domeinen in het portaal en subportalen is geactiveerd.
Je hebt de mogelijkheid om één of meer domeinen in het portaal of een subportaal meteen uit te sluiten van Maximale herkenning. Dit kan achteraf ook nog aangepast worden. Klik vervolgens op de knop Activeren.
Maximale herkenning activeren of deactiveren voor één of meer domeinen
In het nu geopende scherm zie je alle domeinen die op dit moment in het portaal en de subportalen aanwezig zijn. In dit scherm heb je de mogelijkheid om te filteren op Alleen uitgesloten domeinen.
Maximale herkenning is nu geactiveerd voor alle domeinen behalve de domeinen die je bij de eerste stap hebt uitgesloten. Je hebt de mogelijkheid om deze alsnog te activeren door de klikken op de knop met de drie puntjes rechts van het domein en vervolgens te selecteren voor Activeer maximale herkenning.
In het volgend scherm kan je klikken op Activeren.
Voor domeinen waarbij maximale herkenning werd geactiveerd, heb je steeds de mogelijkheid om de functionaliteit te deactiveren.
In het volgend scherm kan je klikken op Deactiveren.
Maximale herkenning deactiveren voor portaal en subportalen
Om Maximale herkenning uit te schakelen voor het gehele portaal dien je contact op te nemen met je Customer Success Professional of [email protected].
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren