Vanuit je desktop van het backoffice portaal klik je bovenaan opWorkflow en vervolgens op Taken om de nog openstaande taken in de domeinen van het portaal te bekijken.


Het volgende scherm wordt altijd in de weergave Standaard geopend:



Vanuit dit scherm kan een gebruiker met de rol 'Portaalbeheerder' of 'Portaal backoffice' alle taken beheren over alle administraties die je voor de klanten voert. Elk gebruik ziet hier standaard alle openstaande taken die aan hem of haar zijn toegewezen.


LET OP!

Een vraag van een klant wordt door yuki ook automatisch aangemaakt als een taak van het type 'Toegewezen bo vraag'.


Vanuit dit scherm kan een gebruiker met de rol 'Portaalbeheerder' of 'Portaal backoffice':

  • een nieuwe taak aanmaken in het portaal
  • een taak afhandelen.

Weergaven

Je kunt in dit scherm ook aangeven welke andere weergave van de taken getoond moet worden: 

  • Gegroepeerd op gebruiker
  • Gegroepeerd op type



Filtering gegevens

Daarnaast kan je in alle weergaven de getoonde gegevens filteren op:

  • Toegewezen aan: selecteer de gebruiker waarvan je de aan haar of hem toegewezen taken wilt bekijken. 
  • Status van taak
    • Open
    • Gerealiseerd
    • Afgehandeld
    • Goedgekeurd
    • Afgekeurd

Nieuwe taak aanmaken in portaal

Klik op de knop Nieuwe taak.



Taak afhandelen

Om een taak te bekijken en/of af te handelen, klik je op de omschrijving van een taak waardoor de desbetreffende taak wordt geopend. 



Vanuit dit scherm kan een gebruiker met de rol 'Portaalbeheerder' of 'Portaal backoffice': 

  • een taak toewijzen aan andere gebruiker
  • een taak afhandelen
  • via Meer acties
    • een deeltaak aanmaken
    • een taak koppelen als deeltaak
  • een taak verwijderen