Alle banktransacties die zijn geüpload in Yuki komen in de workflow Te verwerken banktransacties terecht. Voor de afhandeling van de banktransacties kan er sprake zijn van drie situaties:
- IDR heeft de banktransactie herkend en stelt een match met een factuur voor
- IDR heeft de banktransactie herkend maar kan geen directe match met een betaling voorstellen
- IDR heeft de banktransactie niet herkend waardoor de transactie handmatig moet worden verwerkt.
IDR heeft banktransactie herkend en een match voorgesteld
Klik in de workflow op de > voor een banktransactieregel
De IDR heeft meteen zelf een match gevonden zodat de transactie direct afgehandeld kan worden door te klikken op de knop Afgehandeld waardoor vervolgens de volgende transactie wordt getoond. Controleer altijd of de transactie correct is gematcht. Indien het nodig is om de matching ongedaan te maken, kan je dit via het potloodje wijzigen.
IDR heeft banktransactie herkend maar geen directe match kunnen maken
Klik op de > voor een banktransactieregel.
Omdat Yuki in deze situatie niet voor 100% zeker weet welke factuur bij deze banktransactie hoort, moet je zelf aangeven welke factuur er gematcht moet worden. Dit doe je door het selectievakje aan te vinken. Vervolgens kan je klikken Afgehandeld.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren