Bankinconsistenties algemeen

Gewijzigd op Do, 21 Nov om 12:17 PM

Yuki kent bij de bank twee inconsistenties. Deze worden aangegeven door middel van een icoontje.


Yuki kan het saldo niet controleren omdat de bank geen saldo-informatie meestuurt in de bestanden die je hebt aangeleverd. Controleer het saldo regelmatig met het saldo in jouw bank applicatie. 


Yuki heeft geconstateerd dat er transacties ontbreken. Het saldo verschilt waarschijnlijk met het werkelijk saldo.

Controleer of je transacties van bepaalde dagen mist. 


Bij het bepalen van een bankinconsistentie kijkt Yuki eerst naar het laatst aangeleverde bankafschrift en vergelijkt de saldi van dat afschrift met de saldi op het grootboekrekeningnummer. Als dat niet klopt dan geeft Yuki een inconsistentie. Dit zijn mogelijke oorzaken:


  • Niet aangeleverde afschriften
  • Dubbel aangeleverde afschriften
  • Ten onrechte als dubbel aangemerkte transactieregels
  • Ontbrekende transactieregels (op dezelfde dag)
  • Dubbele transactieregels in afschrift



Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren