Dashboard

Gewijzigd op Thu, 04 Apr 2024 om 02:31 PM

Voor alle gebruikers (met een ondernemersrol) in het domein is het vernieuwde startscherm hun persoonlijke dashboard in het Yuki domein. 

Het geeft je o.a. voortdurend informatie over de aandachtspunten in de administratie, de meest recente uploads, de openstaande posten in de administratie en verschillende inzichten zoals o.a. de netto omzet, het banksaldo etc. De gegevens die worden getoond zijn afhankelijk van de rollen die je als gebruiker in het domein hebt. 


LET OP!

De bladwijzers vervangen de snelkoppelingen van de 'oude' Startpagina en vind je rechtsboven op de vernieuwde Startpagina van je domein terug. Meer informatie hierover kan je op deze pagina vinden. 



Je dashboard bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Stel jouw Yuki in (onboarding checklist) (beschikbaar voor alle gebruikers)
  • Kengetallen van je domein (beschikbaar voor alle gebruikers)
  • Recente uploads (beschikbaar voor alle gebruikers)
  • Verken de Yuki-helppagina's (beschikbaar voor alle gebruikers) 
  • Openstaand (alleen beschikbaar voor gebruiker met de rol 'Directie', 'Financiële administratie' of 'Externe accountant'):
    • Verkoopfacturen (ook beschikbaar voor gebruiker met de rol 'Verkoop')
    • Betaallijst (ook beschikbaar voor gebruiker met de rol 'Aankoop')
  • Inzichten (alleen beschikbaar voor gebruiker met de rol 'Directie', 'Financiële administratie' of 'Externe accountant'): 
    • Netto omzet
    • Klanten en leveranciers
    • Omzet en kosten
    • Banksaldo
  • Dashboard instellingen 


Bij het eerste keer inloggen in het vernieuwde startscherm krijg je als gebruiker de optie om aan te geven wat er allemaal getoond moet worden:

  • Het optimaliseren van mijn workflow - De sectie 'Openstaand' wordt op het dashboard getoond.
  • Het nemen van strategische beslissingen over mijn bedrijf - De secties 'Inzichten' wordt op het dashboard getoond.
  • Laat me alles zien - Zowel de sectie 'Openstaand' als 'Inzichten' worden op het dashboard getoond.



Stel jouw Yuki in (onboarding checklist)

De onboarding checklist wordt standaard op je Dashboard getoond.



De checklist bestaat uit de volgende items:

  • Leer de basis
    Je kan vrijblijvend de volgende vier taken voltooien:
    • Download Yuki Assistant app (zie artikel Yuki Assistant app)
    • Kennisbank verkennen
    • Profiel 
    • Upload je eerste factuur
  • Voeg je banken toe
  • Pas je facturen aan
  • Voltooi configuratie

Kengetallen van je domein


Op je dashboard vind je de volgende kengetallen:

  • Openstaande vragen:  het aantal openstaande vragen die aan je zijn toegewezen
  • Ontbrekende verkoopfacturen: aantal openstaande betalingen waarbij geen verkoopfactuur gevonden kan worden
  • Ontbrekende aankoopfacturen: aantal openstaande betalingen waarbij geen aankoopfactuur of bonnetje gevonden kan worden
  • Documenten die niet verwerkt kunnen worden: aantal documenten dat door backoffice is gemarkeerd als 'Niet verwerkt'
  • Digitale post: aantal documenten die vanuit externe bron zoals Google Drive, Dropbox, Peppol, etc, zijn aangeboden
  • Taken voor jou: het aantal openstaande taken die aan je zijn toegewezen

Recente uploads

De meest recente uploads worden standaard op je dashboard getoond. 



Om documenten te uploaden in je domein klik je op de knop Uploaden.



Zoek en selecteer de bestanden die je wilt uploaden, selecteer de juiste administratie (bedrijf) en de map waarin de bestanden moeten worden geupload in Yuki en klik vervolgens op de knop Uploaden.


Klik op de knop Lees meer in de blauwe balk om Google Drive en Dropbox meteen in te stellen. 



Openstaand

De openstaande posten bestaan uit twee onderdelen:


Verkoopfacturen - Hier vind je een overzicht van openstaande en achterstallige facturen. Om een verkoopfactuur te bekijken, klik je op de regel van de desbetreffende verkoopfactuur.



Betaallijst - Hier vind je een overzicht van te betalen en achterstallige documenten. Om het document te bekijken, klik je op de regel van het desbetreffende document.



Inzichten

Selecteer rechtsboven in de sectie het jaar waarvan je inzichten wilt krijgen in de bovengenoemde onderdelen.

Klik vervolgens, indien gewenst, op de knop Verversen om de getoonde gegevens van alle onderdelen bij te werken.


TIP!

  • Beweeg met je muis over een grafiek om de gegevens van een bepaalde maand of ouderdom van openstaande posten van klanten en leveranciers in meer detail te bekijken.
  • Klik in elk onderdeel op de knop Bekijk rapport om de gegevens meer in detail te bekijken.


De inzichten bestaat uit vier onderdelen:


Netto omzet - Deze grafiek toont de maandelijkse netto omzet van het vorige jaar vergeleken met die van het huidige jaar.



Klanten en leveranciers - Deze grafiek is een indicatie van de ouderdom en het daarbij behorende saldo van je openstaande posten op: 

  • <= 30 dagen
  • 31 - 60 dagen
  • 61 - 90 dagen
  • >= 91 dagen



Omzet en kosten - Deze grafiek toont de maandelijkse omzet en kosten van vorig jaar vergeleken met die van het huidige jaar.



Banksaldo - Deze grafiek toont het verloop van het banksaldo vanaf de huidige maand tot 12 maanden terug wanneer je het huidige jaar hebt geselecteerd.




Dashboard instellingen



Via de instellingen kan je bepalen welke openstaande posten/inzichten getoond moeten worden op je dashboard en/of de onboarding checklist getoond moet worden. Klik hiervoor in je dashboard op de knop Dashboard instellingen





Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren