Scan Wizard opnieuw gebruiken

Gewijzigd op Fri, 05 Jan 2024 om 03:48 PM

Het gebruik van de Scan Wizard wordt niet langer ondersteund. Daarom raden we je aan om via een andere manier je documenten in Yuki aan te leveren. Klik hier voor meer informatie.


LET OP!

  • Windows Internet Explorer wordt vanaf 1 januari 2019 niet meer ondersteund door Yuki. Wanneer je gebruik maakt van deze browser is het daarom niet meer mogelijk om de Scan Wizard te installeren.
  • Een Mac computer (Apple) ondersteunt geen directe scanner aansturing. Je kunt hierdoor geen gebruik maken van de Scan Wizard.


In Yuki is het  mogelijk om te scannen m.b.v. de Scan Wizard wanneer je gebruik maakt van een browser Microsoft Edge Chromium.


Hiervoor moet je echter eerst een bestand (toegevoegd als bijlage aan dit artikel) downloaden op je computer en vervolgens de ClickOnce extensie toevoegen aan de browser.


Bestand uit bijlage installeren op je computer

Voer het bestand dat als bijlage aan dit artikel is toegevoegd uit op je computer. Dit doe je door de volgende stappen te volgen:

  • Download het bestand (terug te vinden als bijlage onderaan dit artikel). 
  • Zoek het bestand op in je downloads en open vervolgens het bestand
  • Er zal gevraagd worden of je het bestand wilt uitvoeren. Bevestig dit en doe je ook voor alle volgende bevestigingen.
  • Start je computer opnieuw op.


Na het heropstarten van je computer voeg je vervolgens de ClickOnce extensie toe aan de browser.


ClickOnce extensie toevoegen aan de browser Microsoft Edge Chromium

Klik in je browser Microsoft Edge Chromium op de link edge://flags. In de nu geopende pagina scroll je naar beneden naar de ClickOnce Support instellingen. 



Klik rechts van deze optie in het dropdownmenu op Enabled
Open vervolgens opnieuw je browser en start de Yuki Scan Wizard op.



LET OP!

'ClickOnce' is een extensie van een' derde partij'. Yuki kan hier geen support op geven!


TIPS!

  • Sommige scanners hebben software waarmee je ook kunt scannen naar Dropbox of Google Drive. Wanneer je Dropbox of Google Drive hebt gedeeld met Yuki heb je dezelfde functionaliteit als de Scan Wizard.
  • Heeft je scanner een mailfunctie dan je ook gebruik maken van het e-mailadres voor documenten in Yuki om je documenten aan te leveren. Dit e-mailadres vind je in 'Mijn domein'.

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren