Een gebruiker met de rol 'Portaalbeheerder' of 'Portaal backoffice' kan voor het kantoor nieuwe domeinen aanmaken.
Vanuit je desktop van het backoffice portaal klik je op Beheer en vervolgens op Domeinen om nieuwe domeinen in je portaal aan te gaan maken.
Om een nieuw domein aan te maken klik je op de knop Nieuw domein. Het volgende scherm wordt geopend:
Bedrijfsnaam
Vul hier de volledige naam in die de (eerste) administratie in dit domein moet krijgen.
Domeinnaam
Kies een eenvoudig te onthouden domeinnaam voor dit domein.
BELANGRIJK!
De gekozen domeinnaam moet uniek zijn (binnen het Yuki platform) en mag enkel bestaan uit letters, cijfers en streepjes. Andere tekens zijn niet toegestaan.
Het is niet mogelijk om de naam van een domein te wijzigen nadat deze is aangemaakt.
Domein status
Selecteer hier de status van het nieuwe domein:
- Opstart: klant kan documenten aanleveren en het Yuki archief inzien. Er zal ook een banner zichtbaar zijn waarin vermeld staat dat de cijfers mogelijks nog niet bijgewerkt zijn.
- Actief: klant kan documenten aanleveren, het Yuki archief inzien en de financiële gegevens bekijken.
Taal
Kies de standaard taal voor dit domein.
Klant (eigenaar of gebruiker)
Hier vul je de voor- en achternaam van de klant in alsook het e-mailadres.
LET OP!
Standaard wordt er voor de gebruiker direct een login aangemaakt zodat hij of zij meteen toegang heeft tot het domein. Hierdoor kan de gebruiker meteen documenten aanleveren, vragen stellen en het archief in Yuki inzien.
Verwijder dit vinkje wanneer je de gebruiker (nog) geen toegang wilt verlenen tot het domein.
Als alle velden zijn ingevuld, klik dan op de knop Aanmaken. Het nieuwe domein (met één administratie) wordt aangemaakt en toegevoegd aan het portaal van het kantoor.
Indien je de rol 'Portaalbeheerder' hebt, wordt na het aanmaken van het nieuwe domein automatisch een scherm geopend waarin je de details (instellingen) van het domein kan wijzigen én gebruikers (kantoormedewerkers) zoals de BO verantwoordelijke voor het domein kan toewijzen.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren