Wat is een administratie in Yuki?

Gewijzigd op Tue, 28 Mar 2023 om 05:24 PM

Een administratie is een eenmanszaak, B.V.B.A, N.V., Stichting, vzw of een andere entiteit die is ingeschreven bij de Kruispuntbank van Ondernemingen (KBO) waar de boekhouding en administratie voor uitgevoerd zal worden.



Status


Een administratie kan drie verschillende statussen hebben


De administratie is klaar voor gebruik: alle noodzakelijke gegevens zijn aangeleverd en voor deze administratie kunnen documenten aangeboden worden aan Yuki om te verwerken.

De administratie is nog niet gereed: basisgegevens voor deze administratie ontbreken. Hierdoor kun je voor deze administratie nog geen document aanbieden aan Yuki. Om de basisgegevens compleet te maken klik je op deze administratie in het domein. Je kunt dan per categorie (algemeen, extra, administratie, kas, info en documenten) de gegevens compleet maken.


De administratie is inactief: de einddatum van het contract is verstreken. Je kunt deze administratie alleen inzien en voor eigen gebruik bewerkingen uitvoeren. Je kunt echter geen documenten voor deze administratie door Yuki laten verwerken. Je kunt inactieve administraties inzien zolang er tenminste één actieve administratie in het domein is.


Per administratie dient informatie aangevuld te worden over de aandeelhouders, bestuurders, btw-periode, kas en accountant om deze compleet te maken. Dat is belangrijk voor de correcte automatische verwerking. De details rond deze stappen worden beschreven bij 'Aanmaken administratie'.


Meerdere administraties

Binnen een Yuki domein kunnen diverse administraties worden gevoerd. Bijvoorbeeld de operationele vennootschap, de management vennootschap en de personal holding. De rechten kunnen per administratie worden bepaald. Per gebruiker kan ingesteld worden tot welke administratie deze toegang mag hebben. 


Het is mogelijk om een totaal overzicht te verkrijgen van alle administraties en over alle administraties heen te zoeken. De financiële cijfers kunnen per administratie worden getoond of van alle administraties. Dit is geen consolidatie maar een optelling. Ook de bankrekeningen kunnen voor alle administraties worden getoond zodat je een totaal overzicht hebt over de bankgegevens. Zo kan er bijvoorbeeld gebruik gemaakt worden van overboekingen via de RC Administraties binnen één domein. 



Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren