Het scherm om de gegevens (instellingen) van een administratie in te voeren en/of te wijzigen wordt als volgt geopend:

  • automatisch direct na het aanmaken van een nieuw domein.
  • in het backoffice portaal klikken op Beheer en vervolgens op Administraties. Klik vervolgens op de naam van de administratie.
  • in het backoffice portaal klikken op Beheer en vervolgens op Administraties. Beweeg met je muis vervolgens boven de regel van de desbetreffende administratie, klik op de knop met de drie puntjes en selecteer vervolgens Bekijk administratiegegevens in het menu.


Het volgende scherm wordt geopend:



In dit scherm wordt in de sectie Domein ook de naam en de status van het domein getoond van waaruit je het domein ook meteen kan openen of de domein gegevens kan raadplegen. 


Een gebruiker met de rol 'Portaalbeheerder' of 'Portaal backoffice' kan van een administratie de volgende gegevens instellen en/of wijzigen:

  • Administratie: rechtsvorm, contactpersoon, contactgegevens, het hoofdadres en het postadres
  • Financieel: relatiecode, btw-nummer en KBO/ondernemingsnummer.


Om de details van een administratie in te stellen en/of te wijzigen, klik je op de knop Bewerken van de desbetreffende sectie.