Op deze pagina behandelen we onderstaande vragen:
- Hoe kan ik de juiste bundel kiezen voor mijn onderneming?
- Hoe kan ik mijn aantal verwerkte aan-en verkoopfacturen nakijken per maand ?
- Wat bedoelen jullie precies met aantal verwerkte aan - en verkoop facturen per maand?
- Wat gebeurt er als ik meer facturen in Yuki verwerk dan toegelaten in mijn bundel?
- Hoe kan ik veranderen van bundel of wanneer verander ik best van bundel?
- Als ik verander van bundel, kunnen er dan gegevens verloren gaan?
- Ik heb geen behoefte aan de bundelfunctionaliteiten, maar wil wel een automatische koppeling voor mijn verkoopfacturen.
- Kan ik veranderen naar een hogere bundel tijdens de trial ?
- Je kan tijdens de trial al overschakelen naar een hogere bundel via de Yuki Store. Indien je dit doet, dan kan je gedurende de resterende trial periode genieten van onderstaande zaken:
- Hoe zit het qua facturatie en betaling ?
- Ik wil graag meerdere gebruikers toevoegen. Hoe kan ik dat doen?
- Ik heb een onderneming met meerdere administraties in één Yuki omgeving/domein. Wordt het maximum aantal facturen berekend per aparte administratie of voor mijn domein in het geheel?
- Ik heb niet alle facturen van mijn bundel opgebruikt. Kan ik deze overzetten naar volgende maand?
- Ben ik verplicht om in te stappen in een betalende bundel? Heeft mijn bundelkeuze ook effect op de verwerking van mijn boekhouding door mijn accountant?
Hoe kan ik de juiste bundel kiezen voor mijn onderneming?
Je kiest je bundel in functie van de gewenste functionaliteiten, rekening houdend met het aantal aan- en verkoopfacturen die op maandbasis voor jouw onderneming verwerkt dienen te worden.
Via de Yuki Store kan je door middel van een adviestool een voorstel krijgen van de bundel die het beste bij je past op basis van je input. Klik hiervoor op Zelf berekenen
Wens je toch graag een hogere bundel af te nemen omdat deze bepaalde features bevat? Je kan dan een hogere bundel activeren.
Hoe kan ik mijn aantal verwerkte aan-en verkoopfacturen nakijken per maand ?
Via de tegel Postbus, Verwerkte transacties kan je steeds per maand nakijken hoeveel aan- en verkoopfacturen er per maand verwerkt worden in jouw boekhouding:
Wat bedoelen jullie precies met aantal verwerkte aan - en verkoop facturen per maand?
Met verwerkte facturen bedoelen we de aan- en verkoopfacturen die effectief verwerkt/opgenomen worden in jouw boekhouding in een bepaalde maand. (Opgelet: hiermee bedoelen we niet factuurdatum of uploaddatum van het document, maar effectieve verwerkingsdatum).
We raden aan om op regelmatige basis je facturen op te laden/door te sturen naar jouw Yuki omgeving zodat deze tijdig verwerkt kunnen worden. Zo is jouw boekhouding steeds up to date !
Wat gebeurt er als ik meer facturen in Yuki verwerk dan toegelaten in mijn bundel?
Eens je de limiet van je aantal facturen bereikt hebt, ontvang je een mail om je hiervan op de hoogte te stellen en krijg je binnen Yuki een melding te zien met de vraag of je eventueel een upgrade wenst te doen (ook via mail).
Dit is geen blokkerende melding. Het bereiken van de factuurlimiet betekent dus niet dat je de ondernemer niet meer kan aanleveren of werken in Yuki. Het betekent wel dat er extra kosten worden aangerekend omdat je buiten bundel gaat.
De extra facturen die verwerkt worden bovenop je limiet zullen de volgende maand gefactureerd worden als intensief verbruik. De facturatie gebeurt als volgt: bij het overschrijden van de limiet, zal 10€ aangerekend per extra aantal facturen op de volgende factuur.
Per bundel gaat het om het volgende aantal extra facturen voor 10€
- Small: per 5 extra facturen/10€
- Medium: per 15 extra facturen/10€
- Large: per 50 extra facturen/10€
- Unlimited: Niet van toepassing door het ongelimiteerd aantal facturen
Het intensief verbruik loopt vanaf de 1e factuur boven de bundellimiet en wordt opgenomen op de factuur van de volgende maand. De huidige maand zal je dus de bundelprijs betalen van deze maand en het eventueel intensief verbruik van vorige maand. Dit komt op de factuur als "Document packs".
Als uw bedrijf structureel meer documenten heeft, of als er een grote overschrijding wordt verwacht, raden wij u aan om (al dan niet tijdelijk) over te stappen op een hogere bundel. Onze bundel adviestool in de Yuki Store helpt jou bij de keuze van de bundel die bij uw noden past. Zie FAQ 1 hierboven.
Hoe kan ik veranderen van bundel of wanneer verander ik best van bundel?
Belangrijk: Alleen een gebruiker met de rol 'Directie' kan een bestelling in de Yuki Store voltooien.
Je kan een bundel activeren door in jouw Yuki omgeving linksboven te klikken op het icoon met de 3 streepjes en vervolgens op Upgrade mijn bundel:
Of klik rechtsboven op het winkelwagen icoontje om zo naar onze Yuki Store te navigeren:
OPGELET!
- Doe je een upgrade via onze Yuki Store? Dan is de gekozen bundel direct actief.
- Doe je een downgrade via onze Yuki Store door een lagere bundel te kiezen? Dan zal de gekozen bundel actief zijn op de 1ste dag van de daaropvolgende maand.
Je kan een andere bundel kiezen indien je graag meer Yuki functionaliteiten wenst te hebben of als er meer facturen verwerkt worden per maand dan toegelaten in de bundel.
Als ik verander van bundel, kunnen er dan gegevens verloren gaan?
Wanneer je kiest om een uitgebreidere bundel aan te kopen (of te downgraden naar een bundel met minder functionaliteiten) gaan er geen boekhoudkundige gegevens verloren. Het zal enkel een impact hebben op het kunnen raadplegen en gebruiken van de functionaliteiten die geen deel uit maken van de nieuw gekozen bundel.
Ik heb geen behoefte aan de bundelfunctionaliteiten, maar wil wel een automatische koppeling voor mijn verkoopfacturen.
Voor domeinen met een Minimal versie (zonder Yuki Factuur functionaliteit) kan je via de Sales Webservice functionaliteit verkoopfacturen via een koppeling ontvangen. Meer informatie kan je hier terugvinden.
Kan ik veranderen naar een hogere bundel tijdens de trial ?
Je kan tijdens de trial al overschakelen naar een hogere bundel via de Yuki Store. Indien je dit doet, dan kan je gedurende de resterende trial periode genieten van onderstaande zaken:
- €22,- korting per maand op de gekozen bundel.
- Gedurende de resterende periode van de 4 maanden trial kan je nog ongelimiteerd aan-en verkoopfacturen laten verwerken.
Hoe zit het qua facturatie en betaling ?
In het bestelproces van een bundel in de Yuki Store heb je de keuze om de betaling te laten verlopen via een door jouw gekozen zichtrekening of creditcard.
Weet dat, eenmaal je de bestelling hebt voltooid, je niet direct aangerekend zal worden.
Op het einde van de maand ontvang je namelijk van ons een factuur voor de bundel die op dat moment actief is in jouw Yuki omgeving. De betaling zal verlopen via domiciliëring.
OPGELET!
- Doe je een upgrade via onze Yuki Store? Dan is de gekozen bundel direct actief.
- Doe je een downgrade via onze Yuki Store door een lagere bundel te kiezen? Dan zal de gekozen bundel actief zijn op de 1ste dag van de daaropvolgende maand.
- Wat als ik op de 10 januari de small bundel heb geactiveerd en op 20 januari ben overgeschakeld naar de Medium bundel?
De factuur op het einde van de maand zal dan de prijs bevatten van de Medium bundel (€44,-).
- Wat als ik voor bv. de maand januari meer facturen heb verwerkt dan toegelaten in mijn gekozen bundel?
De extra facturen die in januari verwerkt werden zullen aangerekend worden in februari. Hieronder leggen we de procedure uit aan de hand van een voorbeeld.
Scenario:
Je hebt de small bundel geactiveerd voor januari waarmee je tot 50 aan-en verkoopfacturen kan verwerken. Op het einde van de maand ontvang je van ons een factuur ter waarde van het bedrag van de Small ( €22,- ) .
Maar om het totaal van de facturen te berekenen die buiten de bundel zijn gegaan, kijken we naar de hele maand.
Als je bv. de factuur ontvangt op 31/01, dan kan het zijn dat er alsnog op 31/01 extra facturen zijn verwerkt (op het moment van facturatie dan nog niet geweten). Daarom factureren we de toeslag in februari omdat we dan een zicht hebben wat er precies voor de hele maand buiten de bundel verwerkt is geweest.
Ik wil graag meerdere gebruikers toevoegen. Hoe kan ik dat doen?
De eerste gebruiker zit steeds inbegrepen in een bundel. Extra gebruikers kunnen toegevoegd worden vanaf de Medium bundel. Per extra gebruiker zal er een toeslag zijn van €7,5 per gebruiker/maand.
Via onderstaande knop bij Mijn Domein zal je dan gebruikers kunnen toevoegen:
Ik heb een onderneming met meerdere administraties in één Yuki omgeving/domein. Wordt het maximum aantal facturen berekend per aparte administratie of voor mijn domein in het geheel?
De bundels zijn van toepassing op 1 Yuki omgeving/domein.
Indien je bijvoorbeeld een domein met twee administraties hebt en als bundel "Medium", dan bedraagt de limiet 100 facturen over de twee administraties heen.
Ik heb niet alle facturen van mijn bundel opgebruikt. Kan ik deze overzetten naar volgende maand?
Op het einde van de maand wordt de teller terug op 0 geplaatst. Je kan dus geen facturen overdragen naar de volgende maand.
Ben ik verplicht om in te stappen in een betalende bundel? Heeft mijn bundelkeuze ook effect op de verwerking van mijn boekhouding door mijn accountant?
Het wel of niet instappen in één van onze betalende bundels staat de verwerking van jouw boekhouding door jouw Yuki accountant niet in de weg. Je bent dus niet verplicht om in te stappen in een betalende bundel.
Met de Yuki bundels willen we graag meer transparantie bieden op vlak van mogelijkheden, maar ook om een maximale Yuki ervaring te bieden aan elk type onderneming. Daarom raden we ook aan om een formule te kiezen in functie van hoe jij graag Yuki wenst te gebruiken, rekening houdend met de aangeboden functionaliteiten.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren