Op deze pagina behandelen we onderstaande vragen:
- Hoe kan ik de juiste bundel kiezen voor mijn onderneming?
- Hoe kan ik mijn aantal verwerkte aan-en verkoopfacturen nakijken per maand?
- Wat bedoelen jullie precies met aantal verwerkte aan- en verkoop facturen per maand?
- Wat gebeurt er als ik het maximum aantal facturen per maand binnen mijn bundel overschrijd?
- Hoe kan ik veranderen van bundel of wanneer verander ik best van bundel?
- Als ik verander van bundel, kunnen er dan gegevens verloren gaan?
- Ik heb geen behoefte aan de bundelfunctionaliteiten, maar wil wel een automatische koppeling voor mijn verkoopfacturen.
- Kan ik veranderen naar een hogere bundel tijdens de trial ?
- Hoe zit het qua facturatie en betaling ?
- Wat zijn de Document packs die op mijn factuur staan?
- Ik wil graag meerdere gebruikers toevoegen. Hoe kan ik dat doen?
- Ik heb een onderneming met meerdere administraties in één Yuki omgeving/domein. Wordt het maximum aantal facturen berekend per aparte administratie of voor mijn domein in het geheel?
- Ik heb niet alle facturen van mijn bundel opgebruikt. Kan ik deze overzetten naar volgende maand?
- Ben ik verplicht om in te stappen in een betalende bundel? Heeft mijn bundelkeuze ook effect op de verwerking van mijn boekhouding door mijn accountant?
- Hoe verander ik de betaalwijze van mijn factuur?
- Waar kan ik een kopie van mijn factuur terugvinden?
- Hoe kan ik mijn abonnement stopzetten?
Hoe kan ik de juiste bundel kiezen voor mijn onderneming?
Je kiest je bundel in functie van de gewenste functionaliteiten, rekening houdend met het aantal aan- en verkoopfacturen die op maandbasis voor jouw onderneming verwerkt dienen te worden.
Via de Yuki Store kan je door middel van een adviestool een voorstel krijgen van de bundel die het beste bij je past op basis van je input. Klik hiervoor op 'Zelf berekenen'.
Wens je toch graag een hogere bundel af te nemen omdat deze bepaalde features bevat? Je kan dan een hogere bundel activeren.
Hoe kan ik mijn aantal verwerkte aan-en verkoopfacturen nakijken per maand?
Via de tegel 'Postbus', 'Verwerkte transacties' kan je steeds per maand nakijken hoeveel aan- en verkoopfacturen er per maand verwerkt worden in jouw boekhouding:
Wat bedoelen jullie precies met aantal verwerkte aan- en verkoop facturen per maand?
Met verwerkte facturen bedoelen we de aan- en verkoopfacturen die effectief verwerkt/opgenomen worden in jouw boekhouding in een bepaalde maand. (Opgelet: hiermee bedoelen we niet factuurdatum of uploaddatum van het document, maar effectieve verwerkingsdatum).
We raden aan om op regelmatige basis je facturen op te laden/door te sturen naar jouw Yuki omgeving zodat deze tijdig verwerkt kunnen worden. Zo is jouw boekhouding steeds up to date!
Wat gebeurt er als ik het maximum aantal facturen per maand binnen mijn bundel overschrijd?
Bij het overschrijden van het maximum aantal facturen per maand kun je Yuki gewoon blijven gebruiken. De extra facturen die in je domein zijn verwerkt, bovenop het maximum aantal facturen per maand, zullen op de volgende factuur worden verrekend. De kosten voor het overschrijden van het maximaal aantal facturen zijn als volgt:
- Small bundel - € 10 per 5 facturen
- Medium bundel - € 10 per 15 facturen
- Large bundel - € 10 per 50 facturen
Vanaf 1 januari 2025 voeren we een prijswijziging door en zal de prijs voor het overschrijven van het maximaal aantal facturen € 10,20 bedragen per bovenstaand vermelde aantallen.
Voor de Minimal en Unlimited bundels gelden geen limieten en zullen er geen extra kosten gerekend worden.
Het intensief verbruik loopt vanaf de 1e factuur boven de bundellimiet en wordt opgenomen op de factuur van de volgende maand. De huidige maand zal je dus de bundelprijs betalen van deze maand en het eventueel intensief verbruik van vorige maand. Dit komt op de factuur als "Document packs".
- Hoe word ik op de hoogte gehouden van mijn huidige verbruik?
Er verschijnt een notificatie op het beeldscherm als je op 90%, 100% of 120% van het maximum aantal aan- en verkoopfacturen zit. Deze melding wordt ook per e-mail gestuurd naar alle gebruikers met de rol 'Directie' in je domein.
- Wat kan ik doen om een overschrijding te voorkomen?
Wij adviseren je om goed te kijken naar je huidige verbruik. Indien je structureel het bundellimiet overschrijdt, adviseren wij je om een bundel met een hoger maximum aantal facturen per maand te kiezen. Dat is namelijk goedkoper dan betalen voor extra facturen bovenop je huidige bundel.
Onze bundel adviestool in de Yuki Store helpt jou bij de keuze van de bundel die bij uw noden past. Zie "Hoe kan ik de juiste bundel kiezen voor mijn onderneming?"
- Hoe kan ik een andere bundel kiezen?
Je kunt eenvoudig een andere bundel kiezen in onze Yuki Store. Deze vind je door op het winkelwagen-icoontje te klikken welke rechtsboven in Yuki terug te vinden is.
Indien je een bundel met een hoger limiet afneemt, zal het hogere limiet direct in werking treden en kun je gelijk weer aan de slag!
Hoe kan ik veranderen van bundel of wanneer verander ik best van bundel?
Je kan een bundel activeren door in jouw Yuki omgeving linksboven te klikken op het icoon met de 3 streepjes en vervolgens op Upgrade mijn bundel:
Of klik rechtsboven op het winkelwagen icoontje om zo naar onze Yuki Store te navigeren:
OPGELET!
- Alleen een gebruiker met de rol 'Directie' kan een bestelling in de Yuki Store voltooien.
- Doe je een upgrade via onze Yuki Store? Dan is de gekozen bundel direct actief.
- Doe je een downgrade via onze Yuki Store door een lagere bundel te kiezen? Dan zal de gekozen bundel actief zijn op de 1ste dag van de daaropvolgende maand.
Je kan een andere bundel kiezen indien je graag meer Yuki functionaliteiten wenst te hebben of als er meer facturen verwerkt worden per maand dan toegelaten in de bundel.
Als ik verander van bundel, kunnen er dan gegevens verloren gaan?
Wanneer je kiest om een uitgebreidere bundel aan te kopen (of te downgraden naar een bundel met minder functionaliteiten) gaan er geen boekhoudkundige gegevens verloren. Het zal enkel een impact hebben op het kunnen raadplegen en gebruiken van de functionaliteiten die geen deel uit maken van de nieuw gekozen bundel.
Ik heb geen behoefte aan de bundelfunctionaliteiten, maar wil wel een automatische koppeling voor mijn verkoopfacturen.
Voor domeinen met een Minimal versie (zonder Yuki Factuur functionaliteit) kan je via de Sales Webservice functionaliteit verkoopfacturen via een koppeling ontvangen. Meer informatie kan je hier terugvinden.
Kan ik veranderen naar een hogere bundel tijdens de trial ?
Je kan tijdens de trial al overschakelen naar een hogere bundel via de Yuki Store. Indien je dit doet, dan kan je gedurende de resterende trial periode genieten van onderstaande zaken:
- De prijs van een Small bundel zal als korting verrekend worden op de gekozen bundel gedurende resterende periode van de 4 maanden trial.
- Gedurende de resterende periode van de 4 maanden trial kan je nog ongelimiteerd aan-en verkoopfacturen laten verwerken.
Hoe zit het qua facturatie en betaling ?
In het bestelproces van een bundel in de Yuki Store heb je de keuze om de betaling te laten verlopen via een door jouw gekozen zichtrekening of creditcard.
Weet dat, eenmaal je de bestelling hebt voltooid, je niet direct aangerekend zal worden.
Op het einde van de maand ontvang je namelijk van ons een factuur voor de bundel die op dat moment actief is in jouw Yuki omgeving. De betaling zal verlopen via domiciliëring.
OPGELET!
- Doe je een upgrade via onze Yuki Store? Dan is de gekozen bundel direct actief.
- Doe je een downgrade via onze Yuki Store door een lagere bundel te kiezen? Dan zal de gekozen bundel actief zijn op de 1ste dag van de daaropvolgende maand.
- Wat als ik op de 10 januari de small bundel heb geactiveerd en op 20 januari ben overgeschakeld naar de Medium bundel?
De factuur op het einde van de maand zal dan de prijs bevatten van de Medium bundel.
Wat zijn de Document packs die op mijn factuur staan?
Als je het maximale aantal facturen per maand overschrijdt, kun je Yuki gewoon blijven gebruiken. Eventuele extra facturen die binnen jouw domein worden verwerkt, bovenop het vastgestelde maximum, zullen worden opgenomen in de daaropvolgende factuur met als vermelding Document packs. Meer details hierover vind je in het bovenstaande punt 'Wat gebeurt er als ik het maximum aantal facturen per maand binnen mijn bundel overschrijd?'
- Wat gebeurt er als er meer facturen worden verwerkt dan toegestaan in de gekozen bundel, bijvoorbeeld in de maand januari?
De extra facturen die in januari zijn verwerkt, zullen aangerekend worden in februari. Hieronder wordt de procedure uitgelegd aan de hand van een voorbeeld.
Stel dat je de Small bundel hebt geactiveerd voor januari, waarmee je tot 50 aan- en verkoopfacturen kunt verwerken. Aan het einde van de maand ontvang je van ons een factuur voor het bedrag van de Small bundel).
Om het totaal van de facturen die buiten de bundel zijn gegaan te berekenen, kijken we naar de hele maand. Als je bijvoorbeeld de factuur ontvangt op 31/01, kan het zijn dat er toch nog extra facturen zijn verwerkt op die dag (op het moment van facturatie nog niet bekend). Daarom brengen we de toeslag in rekening in februari, zodat we een volledig beeld hebben van wat er gedurende de hele maand buiten de bundel is verwerkt.
Ik wil graag meerdere gebruikers toevoegen. Hoe kan ik dat doen?
De eerste gebruiker zit steeds inbegrepen in een bundel. Extra gebruikers kunnen toegevoegd worden vanaf de Medium bundel. Per extra gebruiker zal er een toeslag zijn van €7,5 per gebruiker/maand.
Via onderstaande knop bij Mijn Domein zal je dan gebruikers kunnen toevoegen:
Ik heb een onderneming met meerdere administraties in één Yuki omgeving/domein. Wordt het maximum aantal facturen berekend per aparte administratie of voor mijn domein in het geheel?
De bundels zijn van toepassing op 1 Yuki omgeving/domein. Indien je bijvoorbeeld een domein met twee administraties hebt en als bundel "Medium", dan bedraagt de limiet 100 facturen over de twee administraties heen.
Ik heb niet alle facturen van mijn bundel opgebruikt. Kan ik deze overzetten naar volgende maand?
Op het einde van de maand wordt de teller terug op 0 geplaatst. Je kan dus geen facturen overdragen naar de volgende maand.
Ben ik verplicht om in te stappen in een betalende bundel? Heeft mijn bundelkeuze ook effect op de verwerking van mijn boekhouding door mijn accountant?
Het wel of niet instappen in één van onze betalende bundels staat de verwerking van jouw boekhouding door jouw Yuki accountant niet in de weg. Je bent dus niet verplicht om in te stappen in een betalende bundel.
Met de Yuki bundels willen we graag meer transparantie bieden op vlak van mogelijkheden, maar ook om een maximale Yuki ervaring te bieden aan elk type onderneming. Daarom raden we ook aan om een formule te kiezen in functie van hoe jij graag Yuki wenst te gebruiken, rekening houdend met de aangeboden functionaliteiten.
Hoe verander ik de betaalwijze van mijn factuur?
Je kan het abonnement van je bundel vanuit elk scherm in je domein openen:
- klik bovenin de navigatiebalk op het icoon met de horizontale strepen en vervolgens op de naam van je huidige bundel. Enkel een ondernemer met de rol Directie zal het abonnement op deze manier kunnen raadplegen
- Het volgende scherm wordt geopend:
In het vakje 'Betaalwijze' kan je klikken op ‘Wijzig betaalwijze’. Via deze pagina kan je je betaalwijze aanpassen naar een nieuwe bankrekening of creditcard.
Waar kan ik een kopie van mijn factuur terugvinden?
Op de pagina van 'Mijn abonnement' (zie hierboven) kan je de facturatiegeschiedenis terugvinden. Hier kan je de factuur van de afgelopen periode downloaden.
Hoe kan ik mijn abonnement stopzetten?
Als je geen gebruik meer wilt maken van de functionaliteiten van de Yuki-bundel, kun je de betalende bundel altijd stopzetten. Dit doe je door naar de Yuki Store te gaan en te kiezen voor de Minimal versie. De Minimal versie wordt dan actief op de eerste dag van de daaropvolgende maand.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren