Waarom heb ik bij het verwerken van een factuur bij betaalwijze niet de optie 'Contant'?

Gewijzigd op Vr, 28 Apr, 2023 om 10:35 AM

Op het tabblad Kas in het administratieprofiel kan je instellen hoe Yuki om moet gaan met contante betaalde transacties in het domein. Deze instelling is direct van invloed op het boeken van financiële documenten die contant zijn voldaan.


Het scherm om deze instelling in het domein vast te leggen wordt als volgt geopend:

  • Open het BO scherm. Onder Bedrijven vind je de administraties binnen het domein.
  • Klik vervolgens op > voor de desbetreffende administratienaam om het administratieprofiel van de administratie in te gaan voeren.
  • Klik linksboven in je scherm op de knop Bewerken om de gegevens op het tabblad Kas in te voeren of te wijzigen.



Er zijn drie opties:

  • Wij werken met contant geld (alles wordt via een kasstaat geboekt)
    Dit is de best controleerbare optie en dient gekozen te worden als het bedrijf zeer regelmatig met contante betalingen te maken heeft. Als voor deze optie gekozen wordt kan enkel via het invullen van documenten van het type 'Kasstaat' bedragen in en uit de kas geboekt worden. Verkoopfacturen die aangemerkt worden als contant betaald gaan naar een tussenrekening evenals contante opnamen en/of stortingen die vanaf een banktransactie geboekt worden.
  • Wij hebben een bedrijfskas (betaalwijze 'Contant' is beschikbaar bij boeken aankoopfactuur)
    Facturen en/of bonnen met betaalwijze 'Contant' worden direct uit kas geboekt. Contante opnamen bij de bank worden direct in kas geboekt. Contante stortingen bij de bank worden direct uit kas geboekt. Belangrijk bij deze optie is dat erg goed met de klant wordt afgesproken dat ze van elke kasopname of elke storting in kas een document in Yuki aanleveren. Deze optie wordt enkel geadviseerd indien er sprake is van beperkt kasverkeer (kantoorkas voor kleine uitgaven).
  • Het bedrijf heeft geen eigen kas 



Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren