Hoe werkt de synchronisatie tussen Yuki en Silverfin?

Gewijzigd op Tue, 04 Jan 2022 om 03:24 PM

Eenmaal de koppeling gelegd is tussen de twee pakketten, haalt Silverfin de nodige gegevens op uit Yuki.


In Silverfin zijn er 2 soorten van synchronisaties mogelijk om gegevens uit Yuki op te halen:

  • Synchronisatie van enkel financiële transacties
  • Synchronisatie van financiële transacties én alle achterliggende documenten.


Elke keer er een synchronisatie (manuele klik) plaatsvindt om de nieuwste data uit Yuki te laten doorstromen naar Silverfin zal dit 1 API call kosten, ongeacht of het slechts om enkele of 500 financiële transacties gaat. Silverfin zal automatisch elke nacht een synchronisatie laten lopen zodat jij als accountant elke dag met de meest recente cijfers kan werken in hun software. 


Heb je ook een synchronisatie voor documenten ingesteld dan zal er per document dat in het verleden nog niet gesynchroniseerd werd, ook 1 API call in rekening worden gebracht.


Yuki laat 1.000 API calls per dag toe per domein. Zijn er voor een eerste synchronisatie tussen Yuki en Silverfin bijvoorbeeld 3.000 API calls nodig dan zal dit 3 dagen duren. De synchronisatie zal eerst alle documenten ophalen en vervolgens alle financiële transacties. Op dag 4 zullen de cijfers in Silverfin dus pas volledig overeenstemmen met deze in Yuki. 

Moet je per uitzondering meer dan 1.000 calls op een dag maken dan kan je in Yuki calls bijkopen: voor € 10/maand kan je tot 5.000 calls per dag maken door de module Yuki Webservice te activeren. Voor € 100/maand kan je tot 10.000 calls per dag maken met de module Yuki Webservice Uitgebreid. Deze extra calls kan je activeren in de Yuki store aan de backoffice zijde.


 Webservice calls per domein
 Over periode
 Kosten per maand
 Tot 1.000 calls
 Per dag
Gratis
 1.001 tot 5.000 calls
 Per dag
 € 10,-
 5.001 tot 10.000 calls
 Per dag
 € 100,-


Indien je deze extra calls activeert in de Yuki Store om de volledige synchronisatie met Silverfin te kunnen maken in één dag, zal je nog even de Support dienst van Silverfin dienen te contacteren. De Support dienst van Silverfin zal jouw domein in hun software namelijk dienen te "resetten" zodat alle data ook effectief kunnen doorstromen.


LET OP! Het aantal toegelaten calls per dag heeft betrekking op alle gelegde koppelingen voor een domein. Indien het Yuki domein ook gekoppeld is met andere software bijvoorbeeld voor de synchronisatie van verkoopfacturen of kastransacties (bv. Teamleader, Akti, Lightspeed,...) dan zullen deze ook meetellen. 


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren