Jouw accountant heeft steeds de mogelijkheid om de betaalwijze van een reeds verwerkte factuur aan te passen. Indien dit nodig is, kan je hen hiervan op de hoogte brengen door een vraag te stellen vanuit een verwerkte factuur.


Zelf heb je ook de mogelijkheid om deze handeling uit te voeren. 


  1. Je kan dit doen indien aan jouw gebruiker de rol Financiële administratie of Externe Accountant is toegekend. Om een rol toe te voegen, heb je de rol Directie nodig. Dit kan je best steeds afstemmen met jouw accountant. Zij dienen steeds op de hoogte te zijn van elke wijziging in de boekhouding!

     
  2. Indien je de juiste rol hebt kan je vervolgens in het detail van een factuur op de knop “Factuurbewerkingen” klikken.
  3.  In een volgend scherm kan je klikken op betaalwijze aanpassen. 

           


Je hebt dan de keuze uit volgende betaalwijzen: Overschrijving, domiciliëring, bancontact, contant, creditcard, uit privé*


De betaalstatus die de factuur zal meekrijgen hangt af van de betaalwijze die is gekozen. Enkel bij een overschrijving krijgt de factuur de status “Niet betaald”. 


*Uit privé en Contant zijn niet standaard beschikbaar. Neem hiervoor contact op met jouw accountant.

  • Uit privé vereist een RC verhouding (RC personeel/RC bestuurder). 
  • De betaalwijze Contant vereist de juiste kasoptie