Wanneer je gebruik maakt van de functionaliteit Yuki Workflow is het mogelijk om via de Yuki Assistant app op je Smartphone te betalen facturen goed te keuren, af te keuren of de factuur door te sturen naar een collega. 


Klik in het startscherm van je app op de tegel Taken voor jou. Het volgende scherm wordt geopend:



Hier zie je dat in de lijst 'Voor mij' alle taken bevatten met een nog goed te keuren factuur. Deze worden getoond met het onderwerp van de factuur, daaronder zie je de naam van de taaksoort (bijvoorbeeld 'Facturen goedkeuren') en de status van de taak. 


Open de taak waarvan je de goed te keuren factuur wilt bekijken en vervolgens afhandelen. 


Het volgende scherm wordt geopend:



De goed te keuren factuur is als een bijlage aan de taak toegevoegd. Klik op de naam van de factuur om een schermvoorbeeld en de details van de factuur te bekijken.


Je hebt nu een aantal opties om de factuur (taak) af te handelen:

  • Goedkeuren
    Je keurt de factuur goed door onderin je scherm te klikken op Goedkeuren.
  • Toewijzen (Doorsturen)
    Je kan de taak doorsturen naar een andere gebruiker. Dit doe je door bovenaan je scherm te klikken op Toewijzen. In het nu geopende scherm zoek en selecteer je de gebruiker naar wie je de goed te keuren factuur wilt doorsturen en klik je vervolgens nogmaals op Toewijzen.
  • Afkeuren
    Je kan een reden meegeven waarom je niet akkoord gaat met deze factuur door een notitie onder Commentaren toe te voegen en vervolgens te klikken op Versturen. Je tekst wordt vervolgens bewaard bij deze taak en is altijd zichtbaar voor alle gebruikers die deze taak openen. Klik daarna op Toewijzen om de taak door te sturen naar de gebruiker van wie de taak afkomstig is.
  • Interne notitie toevoegen
    Wil je voor jezelf een interne notitie vastleggen bij deze taak typ dan je tekst onder Commentaren onderin je scherm en klik vervolgens op Versturen. Daarna klik je linksboven op het kruisje om de taak af te sluiten. Je tekst wordt vervolgens bewaard bij deze taak en is altijd zichtbaar wanneer je de taak opent.