Sinds een recente update werkte de Scan Wizard binnen Yuki niet meer. Om de Scan Wizard toch nog beschikbaar te houden, hebben wij hiervoor een oplossing voorzien. Je kan de Scan Wizard opnieuw gebruiken als je volgende stappen volgt:


Stap 1


Als eerste stap dien je het bestand in bijlage uit te voeren op je pc. Dit doe je door de volgende stappen te volgen:

  • Je downloadt het bestand in bijlage (terug te vinden onderaan deze pagina)
  • Je zoekt het bestand in je downloads en opent het
  • Er zal gevraagd worden of je het bestand wilt uitvoeren. Je bevestigt dit, net als de volgende bevestigingen
  • Je start je computer opnieuw op


Na het heropstarten van je computer kan je verdergaan naar stap 2. Deze stap is anders afhankelijk van welke browser je gebruikt, dus controleer zeker dat je de juiste versie volgt.


Stap 2 (Google Chrome)


Specifiek voor Google Chrome dien je de volgende stappen te volgen om de Scan Wizard opnieuw actief te krijgen:

  • Je gaat naar deze link
  • Hier klik je op 'Add to Chrome' (of 'Toev. aan Chrome)

Je kan de Scan Wizard nu opnieuw gebruiken.


Stap 2 (Microsoft Edge)


Specifiek voor Microsoft Edge dien je de volgende stappen te volgen om de Scan Wizard opnieuw actief te krijgen:

  • Je vult als URL het volgende in: edge://flags/#edge-click-once
  • Hier zal je ClickOnce Support optie zien staan. Rechts daarvan kies je uit de dropdown voor 'Enabled'.

Je kan de Scan Wizard nu opnieuw gebruiken.



Stap 2 (Mozilla Firefox)


Specifiek voor Mozilla Firefox dien je de volgende stappen te volgen om de Scan Wizard opnieuw actief te krijgen:

  • Je gaat naar deze link
  • Hier klik je op '+ Toevoegen aan Firefox'

Je kan de Scan Wizard nu opnieuw gebruiken.



Opgelet: Het bestand "Scan Wizard.reg" hieronder hoort bij Stap 1 en is eerst uit te voeren voor een correcte werking van de Scan Wizard, dit ongeacht de browser.