In het geval waarbij een klant verandert van accountant is het mogelijk om het domein te verhangen naar het portaal van de andere Yuki partner. Dit is alleen mogelijk wanneer de nieuwe accountant ook met Yuki werkt! 


Wanneer dit voorvalt, dien je contact met ons op te nemen via administratie@yuki.be . Wij vervolledigen het proces door het domein te verhangen naar de nieuwe accountant en het nodige voor de facturatie aan te passen. De facturatie van het domein wordt bepaald op de laatste dag van de maand.


Proces


Om het domein correct over te zetten, is het nodig om volgende stappen te volgen. 


De voormalige Yuki accountant


  1. Neem contact op met administratie@yuki.be met de melding dat het domein overgedragen wordt. Vermeld in deze mail zeker de naam van het domein en de nieuwe accountant.

  2. BO-functies leegmaken en het domein openzetten zodat wij (Yuki) het domein kunnen verhangen. 


De nieuwe Yuki Accountant: 

  1. Codabox-portaal 
  2. Aanpassen van de BO rollen voor het nieuwe domein 


Deze verschillende stappen worden zo in detail uitgelegd: 



Neem contact op met ons via administratie@yuki.be (door de voormalige accountant) 


Stuur een mail naar administratie@yuki.be met melding van de de naam van het domein dat overgedragen wordt. 



BO-functies leegmaken en het domein openzetten (door de voormalige accountant) 



  1. Ga naar de lijst met domeinen in het kantoorportaal en open het domeinfiche door te klikken op het groter dan teken (>) voor de naam van het domein

  2. Kies bij Backoffice voor de BO-toegang Alle Medewerkers

  3. Maak de velden leeg bij de BO-functies BO verantwoordelijke, Back-up, Controller en Account manager.

  4. Klik op Bewaren 


Codabox-portaal (door de nieuwe accountant)


De klant moet ook overstappen van CodaBox-portaal indien het kantoor met Codabox werkt. Hiervoor moet het nieuwe kantoor een transfer-aanvraag uitvoeren via zijn MyCodabox-Portaal. Meer informatie hierover kan je hier terugvinden. 



Instellen van de BO rollen (door de nieuwe Yuki accountant)



  1. Ga naar de lijst met domeinen in het kantoorportaal en open het domeinfiche door te klikken op het groter dan teken (>) voor de naam van het domein

  2. Kies bij Backoffice voor de BO-toegang Alle Medewerkers

  3. Stel de BO-functies in op basis van uw kantoormedewerkers: BO verantwoordelijke, Back-up, Controller en Account manager.

  4. Klik op Bewaren