Via de instellingen van een domein kan een gebruiker met de rol 'Portaalbeheerder' de toegang tot een domein afschermen. 


Het scherm om de instellingen van een domein te wijzigen wordt als volgt geopend:

  • automatisch direct na het aanmaken van een nieuw domein
    of
  • onderin het backoffice portaal klikken op de tegel Domeinen of linksboven op het icoon Domeinen.
  • In het overzicht Domeinen klik je vervolgens op > voor de naam van een domein.

 

Het volgende scherm wordt geopend:



 Je kunt hier de toegang tot een domein afschermen door te klikken op de knop Bewerken.


Toegang tot domein afschermen

In de praktijk schermt men de toegang enkel af als het domein vertrouwelijke informatie bevat die niet voor de medewerkers van het kantoor bestemd zijn. Voorbeelden hiervan zijn domeinen van partners zelf, de administratie van het kantoor of publiek gevoelige domeinen.


In dat geval selecteer je Medewerkers in een BO domein functie bij BO toegang en vervolgens selecteer je bij BO verantwoordelijke of BO controller de naam van de medewerker die als enige medewerker toegang heeft tot het domein. 



Alle gebruikers met de rol 'Portaalbeheerder' kunnen dit domein echter weer (tijdelijk) open zetten.