Nadat je de documenten en banktransacties hebt aangeleverd gaat Yuki direct aan de slag om alles te verwerken. Deels gebeurt dat automatisch, deels door de boekhouder. Het kan voorkomen dat er onduidelijkheden zijn over bepaalde inkomsten of uitgaven. Mocht dat het geval zijn dan zal de boekhouder over het document of de banktransactie een vraag aan je stellen. Die vragen vind je terug in de Yuki Postbus. Je krijgt ook een e-mail notificatie, zodat je weet dat er een vraag aan je gesteld werd. 


Als jou iets is opgevallen dan kan je ook een vraag aan de boekhouder stellen. Daarvoor heb je drie manieren:

  • via het document
  • via de Yuki Postbus


Elke gebruiker kan alleen zijn of haar eigen vragen en antwoorden in het domein bekijken en afhandelen. 

Gebruikers met de rol 'Directie', 'Externe accountant' of 'Financiële administratie' kunnen alle vragen van alle gebruikers in het domein zien.


Vraag stellen via document

Als je het betreffende document of transactie in je scherm hebt staan, kun je bovenin in scherm gebruik maken van de knop Stel een vraag aan de backoffice. 


Vanuit een document:


Vanuit een banktransactie:



Vraag stellen via Yuki Postbus

Als je een algemene vraag hebt, niet specifiek over een bepaald document, dan kan je naar de Yuki Postbus gaan en op de knop Vraag klikken. In de statusbalk, helemaal onderin je domein, vind je ook een link Stel een vraag. Die link brengt je bij hetzelfde scherm.



Het volgende scherm wordt geopend: