In een domein kan elke gebruiker zijn of haar persoonlijke voorkeuren vastleggen. Daarnaast kunnen er instellingen vastgelegd worden die de werking van de software wel beïnvloeden. Deze kunnen geraadpleegd en gewijzigd worden door link onderaan via Meer te navigeren naar Instellingen


Het volgende scherm wordt geopend:


 

De instellingen die hier worden getoond zijn afhankelijk van je bundel, je gebruikersrechten in een domein en extra functionaliteiten die in een domein zijn toegevoegd. Deze zijn ondergebracht in volgende categorieën:

  • Domein
  • Gebruiker
  • Financieel
  • Verkoop
  • Integraties
  • Overige

Domein

De onderstaande instellingen zullen de werking van Yuki beïnvloeden:

  • Mijn domein: Overzicht van administraties en gebruikers met toegang tot het domein. 
  • Rechtenmatrix: Overzicht van rol(len) en administratierechten van gebruikers met toegang tot het domein.
  • Blokkeren: Overzicht van geblokkeerde en/of afgesloten administraties.
  • Tags: Actieve en inactieve tags
  • Berichten: Vragen over administratie, berichten over btw-aangifte of aandachtspunten.

Gebruiker

Deze instellingen zullen de werking van Yuki niet beïnvloeden:

  • Persoonlijke voorkeuren: voor wat betreft o.a. je bureaublad, het Archief, de Yuki Scan Wizard, je mail etc.
  • Mijn profiel: Je relatiekaart met alle bijbehorende gegevens.
  • Wijzigen wachtwoord: Wijziging van wachtwoord of e-mailadres voor login domein.
  • E-mailaccounts: Overzicht van je aangemaakte e-mailaccounts.
  • Beeldscherminstellingen: Persoonlijke instellingen voor wat betreft je navigatiebalk en de menubalken in al je schermen.


Financieel

De volgende instellingen kunnen hier worden vastgelegd:

  • Monitor: Instellingen van weergave financiële monitor in Boekhouding.
  • Landen: Actieve en inactieve landen.
  • Valuta's: Actieve en inactieve valuta's.
  • Grootboekrekeningen: Actieve en inactieve grootboekrekeningen.
  • Btw-tarief: Actieve en inactieve btw-tarieven.
  • Financiële krant: Abonnees van financiële krant.

Verkoop

De onderstaande instellingen zullen de werking van Yuki beïnvloeden:

  • Verkoopinstellingen: Hier kan je de volgende instellingen voor je verkoopfacturen en offertes vastleggen:
    • Factuur
    • Factuuraflevering
    • Offer
    • Contracten
    • Factuur lay-outs
    • Offerte lay-outs.
  • Herinnering instellingen: Hier kan je de volgende instellingen voor de herinneringen en aanmaningen van je verkoopfacturen vastleggen:
    • Handmatige herinneringen
    • Automatische herinneringen (herinnering- en aanmaningsservice)
    • Geblokkeerde relaties (herinnering- en aanmaningsservice)
    • Lay-outs.

Integraties

  • Mollie: Je kan Mollie instellen als online betalingsprovider voor je digitale verkoopfacturen. Meer informatie hierover kan je op volgende help pagina terugvinden. 
  • Webservices: Instellingen voor de uitwisseling van informatie met applicaties/diensten van externe partijen.
  • Comandi

Overige

  • Agenda: Persoonlijke voorkeuren voor weergave van de Agenda.
  • Archief instellingen: Voor de documenten in het Archief kan worden ingesteld welke gebruikers toegang hebben tot de standaard documenten in de grijze mappen (bovenste plank in het Archief).
  • Taaksoort: In Yuki kan je bij elk document gebruik maken van verschillende soorten taken. Een taak is een actie, vraag of opdracht voor een gebruiker binnen Yuki.