Via de instellingen van een domein kan een gebruiker met de rol 'Portaalbeheerder' de medewerkers aan een domein toewijzen.



Het scherm om de instellingen van een domein te bekijken en/of te wijzigen wordt als volgt geopend:

  • automatisch direct na het aanmaken van een nieuw domein.
  • onderin in het backoffice portaal klikken op de tegel Domeinen of linksboven op het icoon Domeinen.
  • In het overzicht Domeinen klik je vervolgens op > voor de naam van een domein.


Het volgende scherm wordt geopend:


Door op het potloodje te klikken, heeft de Portaalbeheerder de mogelijkheid verschillende medewerkers toe te wijzen aan het domein. 


In de volgende velden stel je in welke medewerkers verantwoordelijk zijn voor het domein:

  • BO verantwoordelijke: de BO verantwoordelijke is de medewerker die als primaire verantwoordelijke is toegewezen aan het domein. Alle te verwerken documenten, bankregels en vragen komen in zijn of haar workflow terecht. 
  • BO back-up: deze persoon vervangt in principe de BO verantwoordelijke als deze afwezig is bijvoorbeeld in geval van vakantie of verlof. De BO back-up werkt normaal gesproken eerst zijn of haar eigen workflow af en bekijkt dan of er domeinen zijn waar hij of zij back-up van is.
  • BO controller: deze persoon is verantwoordelijk voor de maandelijkse controle van de administratie en voor de periodieke btw aangifte. 
  • BO account manager: in praktijk wordt hier de zaakvoerder van het kantoor geplaatst.