Via de instellingen van een domein kan een gebruiker met de rol 'Portaalbeheerder' de toegang tot een domein afschermen.


Het scherm om de instellingen van een domein te bekijken en/of te wijzigen wordt als volgt geopend:

  • automatisch direct na het aanmaken van een nieuw domein.
  • onderin in het backoffice portaal klikken op de tegel Domeinen of linksboven op het icoon Domeinen.
  • In het overzicht Domeinen klik je vervolgens op > voor de naam van een domein.


Het volgende scherm wordt geopend:

Door op het potloodje te klikken, heeft de Portaalbeheerder de mogelijkheid om het domein af te schermen.


In het veld BO toegang stel je in voor welke (kantoor)medewerkers het domein toegankelijk moet zijn:

  • Alle medewerkers
  • Medewerkers in een BO domein functie: alleen de medewerkers die zijn toegewezen aan het domein (BO verantwoordelijke, backup, controller en account manager) hebben toegang.
  • Medewerkers in BO domein functie en Yuki support: alleen de toegewezen BO medewerkers én de medewerkers van Yuki support hebben toegang. Dit raden we aan zodat de supportafdeling kan bijstaan indien er vragen zijn over een domein.


In de praktijk schermt men de toegang enkel af als het domein vertrouwelijke informatie bevat die niet voor de medewerkers van het kantoor bestemd zijn. Voorbeelden hiervan zijn domeinen van partners zelf of de administratie van het kantoor. Bij het kiezen van Medewerkers in een BO domein functie is het belangrijk om de BO rollen aan de rechterkant toe te wijzen! 


Alle gebruikers met de rol 'Portaalbeheerder' kunnen de toegang tot het domein domein (tijdelijk) open zetten indien nodig.