Via de instellingen van een domein (domeinfiche) kan een gebruiker met de rol Portaalbeheerder de volgende acties vastleggen:

  • Domein openen 
  • Status van domein switchen van 'Opstart' naar 'Actief' 
  • Overdragen domein naar andere eigenaar 
  • Toegang tot domein afschermen 
  • Toewijzen van backoffice medewerkers aan domein
  • Blokkeren van toegang tot domein voor bijvoorbeeld slecht betalende klant 
  • Notities / backoffice mededeling toevoegen 


Een gebruiker met de rol Portaal backoffice kan alleen het domein openen om het administratieprofiel aan te vullen. Alle andere instellingen kunnen door de backoffice alleen worden bekeken.


Het domeinfiche kan als volgt geopend worden:

  • Ga in het Yuki backoffice portaal naar het overzicht van de domeinen door te klikken op de tegel Domeinen of op het icoon Domeinen.

  • Klik op het groter dan teken (>) voor de naam van een domein


Het volgende scherm wordt geopend:


Linksboven in je scherm vind je de volgende knoppen: 



  • Bewerken (alleen beschikbaar voor portaalbeheerder): leg de gewenste instellingen van het domein vast. 
  • Openen: open direct het domein.
  • Contract: bekijk een volledig overzicht van het Yuki contract.
  • Tevredenheid: bekijk de klanttevredenheid van dit domein.
  • Deze maand beëindigen (alleen beschikbaar voor portaalbeheerder): beëindig het contract van dit domein deze maand 
  • Volgende maand beëindigen (alleen beschikbaar voor portaalbeheerder): beëindig het contract van dit domein volgende maand.

Instellingen domein vastleggen


Hoofdgegevens

Hier zie je hoofdgegevens van het domein zoals:

  • de URL
  • de looptijd van het contract
  • het factuuradres
  • de accountant
  • het type domein.


Daarnaast kan je hier de status van het domein wijzigen of de eigenaar van het domein wisselen.


Backoffice

Hier kan je de toegang van het domein afschermen indien gewenst en kan je de workflow en vragen van dit domein toewijzen aan vaste medewerkers. 

Daarnaast kan je ook de toegang tot dit domein voor de klant blokkeren in geval van bijvoorbeeld een betalingsachterstand. 


Notities

De notities zijn enkel op deze pagina zichtbaar. Dit kan eventueel gebruikt worden om specifieke afspraken met de klant of de historie van het contract te documenteren. 


Backoffice mededeling

Dit is een melding waarvan een BO medewerker een pop-up krijgt als deze het domein opent.