Bij aanmaak van een gebruiker kan deze al een rol toegekend krijgen. Het is mogelijk om achteraf deze rol te wijzigen maar ook om meerdere rollen te combineren. 


Een rol geeft aan welke mogelijkheden deze gebruiker in de administratie heeft. Door een gebruiker één of meer rollen toe te kennen, bepaal je wat die gebruiker in het domein mag zien en doen in de administratie waar hij/zij als gebruiker toegang toe heeft. 


Yuki kent momenteel de volgende rollen met de bijbehorende rechten in een domein:

  • Directie
  • Verkoop
  • Aankoop
  • HRM
  • Financiële administratie
  • Externe accountant
  • Security manager
  • Procuratie
  • Kijkgebruiker


Rol(len) aan gebruiker toekennen

Via onderstaande stappen kan je de rol aanpassen van een gebruiker of een bijkomende rol toekennen. Enkel een gebruiker met de rol Directie zal deze mogelijkheid hebben.


Klik linksboven in je scherm op het bedrijfslogo en vervolgens op Mijn domein.


Er wordt nu een scherm geopend waarin je de hoofdgegevens en gebruikers van de administratie('s) kan bekijken.


  • Selecteer onder Gebruikers met toegang tot dit domein de gebruiker aan wie je rechten wilt toekennen.
  • Klik bovenin het scherm op de knop Bewerken.
  • Klik op het tabblad Extra.


  • Rechtsonder zal je bij Beveiliging de mogelijkheid hebben om een rol of meerdere rollen te selecteren. 
  • Klik op de knop Bewaren.