Wanneer je in je administratie in Yuki een Mollie bankrekening hebt aangemaakt kan je deze verbinden/koppelen met je al bestaande account bij Mollie.

Hierdoor wordt het mogelijk om je klanten via een betaallink (betaalknop) in al je verkoopfacturen via Mollie te laten betalen.


Na het koppelen moet je account bij Mollie nog verder worden ingericht. Je moet hierbij o.a. denken aan het selecteren van de verschillende betaalmethoden (In Mollie: Instellingen, Websiteprofielen, Betaalmethodes) waarvan je klanten gebruik kunnen maken of met welke frequentie de betalingen van je klanten aan jou worden uitbetaald (in Mollie: Instellingen, Uitbetalingen) door Mollie.


LET OP!

Een administratie in Yuki kan je slechts koppelen met één Mollie account.


In de Verkoop omgeving klik je onder Instellingen op Mollie. Het volgende scherm wordt geopend:



Om je administratie in Yuki te koppelen met je account bij Mollie klik je op de knop Verbind account.


LET OP!

Je kan ook gratis een nieuwe Mollie account aanmaken door te klikken op de knop Maak gratis een Mollie account aan.


Het volgende scherm wordt geopend:


Voer hier je gebruikersnaam (Username) en wachtwoord (Password) in van je bestaande Mollie account en klik vervolgens op de knop 'Log in'.


Er wordt nu een Mollie dashboard geopend waarin de status en alle relevante informatie van je gekoppelde Mollie account wordt getoond: 



Selecteer onder Gekoppelde Mollie bankrekening de Mollie bankrekening in je administratie in Yuki die gekoppeld moet worden aan je Mollie account. Daardoor kun je deze bankrekening synchroniseren met Mollie en vervolgens Mollie bankafschriften en aankoopfacturen importeren.


Bij de rekeninggegevens van je Mollie bankrekening in Yuki moet bij Betalingsprovider account het e-mailadres (gebruikersnaam) ingevuld worden waarmee je inlogt bij je account bij Mollie.



In Mollie is het mogelijk om een onbeperkt aantal websites (profielen) aan je account koppelen. Deze moeten wel allemaal aan hetzelfde bedrijf behoren en dus hetzelfde KBO-nummer hebben.

Dit is bijvoorbeeld het geval wanneer je bedrijf gebruikt maakt van verschillende webshops.

Bij Profiel ID selecteer je het juiste websiteprofiel. Achter elk profiel wordt de huidige status getoond: 'live' of 'test'.


Je account bij Mollie  kan je op elk moment loskoppelen van je administratie door te klikken op de knop Account loskoppelen.