Vanuit dit overzicht kan een gebruiker met de rol Portaalbeheerder of Portaal backoffice alle openstaande en/of afhandelde vragen beheren van alle domeinen van het kantoor.

Standaard wordt de lijst met vragen getoond die gesteld zijn door de klant en die door een van de kantoormedewerkers beantwoord moet worden. Je kan hier echter ook zien welke vragen door het kantoor gesteld zijn en bij de klant open staan.


Het toewijzen van vragen aan de kantoormedewerkers is afhankelijk van de backoffice instellingen in het domein.




De vragen van de klant worden, indien er een medewerker bij de backoffice is ingevuld, in volgende volgorde door Yuki toegewezen: de BO controller (indien ingevuld) en anders de BO verantwoordelijke. Indien geen backoffice medewerker werd ingevuld in het domeinfiche dan zijn de vragen voor het portaal en kunnen deze bekeken worden door de portaalbeheerder. 


Vanuit het Yuki backoffice portaal klik je op de knop Vragen om een overzicht te bekijken van de openstaande en/of afgehandelde vragen in de domeinen van het portaal.



Een persoonlijk overzicht met openstaande vragen kan door een backoffice medewerker worden geopend door vanuit het portaal te klikken op het kengetal Vragen.


Het volgende scherm wordt geopend:



  1. Filter de vragen op openstaand voor de backoffice, toegewezen aan een gebruiker of afgehandelde vragen.
  2. Selecteer het (sub)portaal waarvan je de vragen wil bekijken.
  3. Geef aan welk type vraag je wil bekijken: een vraag, mededeling, supportvraag, klacht, toelichting, salarisadministratie of foutief verwerkt.
  4. Klik op de knop Zoek om een vraag te zoeken op Omschrijving.
  5. Geef aan van welke domeinen de vragen getoond moeten worden:
    - Mijn domeinen
    - Domeinen van mijn team
    - Toegewezen aan mij
    - Domeinen van persoon
    - Domeinen van team
    - Toegewezen aan persoon
    - Nog niet toegewezen.
    Het is mogelijk om backoffice teams te creëren door een manager toe te voegen aan de relatiekaart van de medewerker. Alle vragen van je eigen team kunnen worden getoond of de vragen van een specifiek team op basis van de toegekende manager.

  6. Grote weergave (zie bovenstaande afbeelding)
  7. Lijstweergave. In deze weergave is het mogelijk om het getoonde overzicht te downloaden als een CSV-bestand.
  8. Filter op de vragen die tijdens een specifieke periode aangemaakt zijn door de backoffice of de gebruiker.


Door te klikken op de omschrijving van een vraag óf op > voor een vraag (in lijstweergave) wordt de vraag én het document of de transactie waar de vraag over wordt gesteld direct geopend in de desbetreffende administratie. 



Bij het beantwoorden van de vraag ontvangt de klant een e-mail. De klant (de eigenaar van het domein of een gebruiker met de rol Directie) kan in het domein zelf instellen wie de e-mails met de meldingen moet ontvangen.