Via de nieuwsberichten kan je in Yuki interne mededelingen, procedures of andere zaken bij elke gebruiker onder de aandacht brengen. 


Open het Archief en klik vervolgens links in je scherm op Nieuwsberichten. Het volgende scherm wordt geopend:



In dit overzicht zie je wanneer welke gebruiker een nieuwsbericht heeft aangemaakt in het domein. Om het bijgevoegde document van het nieuwsbericht te bekijken klik je op > voor het desbetreffende nieuwsbericht.


Nieuwsbericht aanmaken

  • Klik op de knop Nieuw document aanmaken (plus-icoon) bovenin je scherm. 
  • Selecteer de manier waarop je het document wilt aanmaken:
    • Ik wil één bestand van mijn PC uploaden.
    • Ik wil enkele bestanden (pagina's) tot één document samenvoegen.
    • Ik wil een document van één of meerdere pagina's inscannen.
    • Ik wil direct een document intypen.
  • Vul vervolgens de benodigde gegevens en eventueel tekst in, bepaal welke gebruikers toegang hebben tot het nieuwsbericht en kenmerk het document als Nieuws.


  • Kik op de knop Bewaren.


In dit voorbeeld krijgen alle gebruiker in hun scherm een notificatie van dit nieuwsbericht. De notificaties kunnen enkel zichtbaar worden gemaakt indien de Yuki Office module geactiveerd werd.