Je kan in Yuki gebruikers en werknemers aanmaken. Werknemers kunnen gebruikers zijn maar gebruikers zijn niet altijd werknemers.  


Een persoon die als werknemer is aangemaakt, zorgt ervoor dat onderstaande zaken mogelijk zijn:

  • documenten alleen zichtbaar maken voor alle werknemers
  • werknemers koppelen aan individuele documenten zoals een beoordeling bijvoorbeeld
  • afwezigheid en vakantie van werknemers onder de agenda registreren en rapporteren 
  • de rekening courant personeel bijhouden voor bonnetjes die door personeel zijn betaald


Hoe maak ik een werknemer aan?

  • Klik op de Personeelsbol en klik vervolgens op + (Nieuwe werknemer)   



  • In het venster dat zich opent, kan je de naam van de werknemer invullen


            TIP!
            Het type relatie is een Persoon en het tabblad Werknemers is automatisch toegevoegd. 

  • Vul indien nodig de andere velden in (ook op het tabblad Extra) en voeg een foto of een visitekaartje van de werknemer toe. 

            TIP!

            Wanneer er een afdeling wordt vastgelegd bij de werknemer kan hierop worden gefilterd in het overzicht Werknemers

  • Klik op het tabblad Werknemer om specifieke gegevens over de werknemer in te vullen zoals o.a. zijn of haar manager, het personeelsnummer, de eerste werkdag, de einddatum van het contract.
De gebruiker die als manager van de werknemer wordt vastgelegd, is ook degene die de afwezigheidsregistraties van deze werknemer moet goedkeuren.
  • Klik op de knop Bewaren.