Als je net een domein hebt aangemaakt, kom je na het openen van het domein in het BO scherm terecht. Onder Bedrijven vind je alle administraties binnen je domein. Klik vervolgens op > links voor de desbetreffende administratienaam om de gegevens van de administratie in te stellen. 


Om de gegevens aan te vullen of te wijzigen, klik je linksboven op het potloodje.

 




Dit tabblad bevat gegevens over de rechtsvorm. Afhankelijk van de gekozen rechtsvorm moet hier specifieke informatie worden vastgelegd zoals bijvoorbeeld aandeelhouders, bestuurders en deelnemingen. Hierdoor worden in Yuki ook automatisch de bijbehorende specifieke grootboekrekeningen aangemaakt.


Wettelijk

  • Kies de juiste rechtsvorm. Dit heeft gevolgen voor het aanmaken of uitschakelen van bepaalde grootboekrekeningen.
  • Wanneer werd de onderneming opgericht? Is dat nog binnen het eerste boekjaar dat in Yuki gevoerd wordt dan betekent dit dat Yuki geen beginbalans zal vragen.
  • Het Ondernemingsnummer is van belang voor de automatische herkenning van facturen.


LET OP!

Afhankelijk van de gekozen rechtsvorm, zal Yuki het scherm uitbreiden met in te voeren gegevens over de Aandeelhouders, Bestuurders en Deelnemingen. Deze gegevens worden ingevoerd na het doorlopen van de zeven stappen.  


Klantspecifieke opmerkingen

Hier kunnen specifieke afspraken vastgelegd worden die onder de aandacht van een backoffice medewerker gebracht kunnen worden bij het verwerken van documenten of banktransacties. Denk hierbij aan specifieke informatie die bij het boeken kan helpen bijvoorbeeld: 'bedrijf heeft een bedrijfswagen met x aftrekbaarheidspercentage', 'bonnen voor brandstof op RC privé boeken'.


Administratie

Als er maar één administratie wordt gevoerd in het domein is dit automatisch de standaard administratie. Zijn er meerdere administraties dan worden documenten die naar het e-mailadres van het domein gestuurd worden in de workflow van de standaard administratie geplaatst.