Wanneer je bij de factuurinstellingen in het veld Verzendwijze hebt aangegeven dat alle verkoopfacturen per e-mail moeten worden verzonden, wordt de factuur verwerkt in je administratie in Yuki en vervolgens per e-mail verstuurd. Ook een verkoopfactuur die je apart verwerkt, kan je per e-mail versturen.


Open de Verkoopmodule, klik links in het menu op Verkoopfacturen en selecteer vervolgens de werklijst Te verzenden facturen. Vervolgens open je de verkoopfactuur die je apart wenst te verwerken door te klikken op het onderwerk van de desbetreffende verkoopfactuur. 



Klik in de nu geopende verkoopfactuur op de knop Verwerken om de factuur apart te verwerken.


In het veld 'E-mailadres' wordt het e-mailadres getoond dat al is ingevoerd bij de klant:

  • als dit e-mailadres van het type 'Werk' is en je voert hier een nieuw e-mailadres in dan wordt het nieuwe e-mailadres aan de relatiekaart toegevoegd als e-mailadres van het type 'Factuur'.
  • als dit e-mailadres van het type 'Factuur' is en je voert hier een nieuw e-mailadres in dan wordt het getoonde (oude) e-mailadres op de relatiekaart vervangen door het nieuwe e-mailadres.


Is er geen e-mailadres ingevoerd bij de klant dan wordt het nieuwe e-mailadres bewaard als type 'Factuur'.


Klik op de knop Verwerken om de verkoopfactuur te verwerken in de financiële administratie en per e-mail naar je klant te versturen.