Om handmatige herinneringen of aanmaningen te kunnen versturen moet je eerst de instellingen voor herinneringen controleren en, indien nodig, bijwerken.

Wijzig indien nodig de verzendwijze en/of de standaardopmaak van één van de vier standaard herinneringen: attendering, herinnering, aanmaning en ingebrekestelling.


Onder de Verkoop bol klik je op Verkoopfacturen en vervolgens op Te herinneren facturen.


Selecteer één of meer facturen waarvoor je een herinnering of aanmaning wilt gaan versturen en klik op de knop Herinneren. Kies vervolgens één van de vier herinnering lay-outs en klik vervolgens op de knop Verstuur herinneringen.



Herinneringsniveau wijzigen

Voordat je de herinneringen of aanmaningen verstuurd is het nog mogelijk om het herinneringsniveau te wijzigen.


Voor de te versturen herinneringen zijn er zes verschillende herinneringsniveaus beschikbaar: 

  • geen herinnering (0)
  • attendering (1)
  • herinnering (2)
  • aanmaning (3)
  • ingebrekestelling (4)
  • bij incassobureau (5)
  • bij gerechtsdeurwaarder (6).


Selecteer het correcte herinneringsniveau voor de geselecteerde facturen en klik vervolgens op Wijzig niveau.


LET OP!

De instellingen voor de herinneringen worden hierdoor niet gewijzigd.


Herinnering of aanmaning versturen

Om voor de geselecteerde facturen herinneringen of aanmaningen te versturen klik je op de knop Herinneren.


In het geval herinneringen niet verstuurd kunnen worden. verschijnen één of meer van de volgende berichten:

  • Factuur is een creditnota
  • Klant heeft geen e-mailadres
  • E-mailadres klant niet gevalideerd.