Vaak willen klanten zelf boeken om zeker te zijn van up-to-date cijfers. Bij Yuki is het principe echter dat de boekhouding steeds dag op dag bij is, waardoor het merendeel van deze klanten zelf niet hoeft te boeken. Indien een klant er toch op staat om zelf te kunnen boeken, kan je hem/haar aan te maken als "Portaal gastgebruiker" in het kantoorportaal.


Een Portaal gastgebruiker kan je aanmaken door in jouw portaal bovenaan op "Gebruikers"  te klikken. Vervolgens klik je op "Gebruiker toevoegen" en kies je als Rol "Portaal gastgebruiker". Je geeft de nieuwe gebruiker best hetzelfde e-mailadres als waarmee hij/zij reeds bestaat in het domein, zo kan hij/zij switchen tussen de gebruikersweergave en de backoffice-weergave.


Een gastgebruiker heeft enkel toegang tot de domeinen waarin deze een specifieke rol toegewezen heeft gekregen. Concreet wil dit zeggen dat deze gebruiker in de domein-instellingen gekoppeld is al backoffice verantwoordelijke, back-up of controller. De gastgebruiker ziet ook in het portaal van het kantoor enkel die domeinen waar hij toegang tot heeft. De rol wordt in de praktijk soms gebruikt om (een medewerker van) de klant mee te laten werken bij het verwerken van de workflow.